Знайома поскаржилася: вдома немає води. Історія не нова, нічого дивного. На жаль, не завжди комунальні служби повідомляють про аварійні та планові відключення. Втім, якщо і дають знати, то таким чином, що не кожному про це відомо. Тамара Іванівна зателефонувала в аварійну службу, де їй розказали, що воду перекрили через протікання на шостому поверсі. 

Наступного вечора в кранах знову — порожньо. Зате з’ясувалися деякі подробиці: води немає тільки в чотирьох квартирах — з шостого по дев’ятий поверх одного стояка. Перекрили її на п’ятому, бо текло на голову. Принаймні, так пояснювала емоційна господиня з п’ятого поверху. Тобто там просто взяли і закрутили загальний вентиль. Мешканка з шостого все заперечувала і запевняла, що у неї ніщо і нізвідки не тече. Судячи із взаємних обвинувачень, стосунки у цих двох пані не склалися.

На четверту добу життя без води Тамара Іванівна зателефонувала в ЖЕК. Начальник переповів уже відому історію і запевнив, що на місці мешканців затоплюваної квартири кожен би так учинив. Запитання, яким чином будь-хто може дістатися крана, яким він здатен відключити не симпатичним йому сусідам все, що захоче, начальнику не здалось правильним. Він став пояснювати, що в подібній ситуації головне -— створити громадську думку, яка має напоумити всі конфліктуючі сторони. Говорив натхненно, з піднесенням. У ньому явно прокинувся політпрацівник за покликанням.

З високої ноти співрозмовниця зірвала його зауваженням. Всю громадську думку представляють дві пенсіонерки: одній під вісімдесят, другій — за шістдесят. А в двох інших квартирах живуть: безпосередня учасниця конфлікту і студентка-квартиронаймачка. Одна мовчатиме, а друга просто змінить місце проживання. Якщо потрібна громадська думка як єдиний інструмент впливу, то слід було б відключити весь стояк, усі дев’ять поверхів, а не чотири. До речі, хіба ЖЕК може гарантувати, що хтось не вирішить так само перекрити газ поганим сусідам? Начальник заявив, що у нього багато справ і перервав розмову.

А Тамара Іванівна розповіла, що торік у неї сталася подібна історія, але вже з холодним радіатором у ванній кімнаті. Тоді також разом із ЖЕКом намагалася знайти причину. Але з’ясувала її випадково. Дівчина-студентка, квартиронаймачка з восьмого поверху, на запитання, чи є на трубі від радіатора у ванній вентиль, злякано відповіла: «Так, є. Але я його закрутила. Я всі крани закручую, коли їду з дому. А цей мені не потрібен узагалі, тому він закручений постійно». Дівчину попросили відкрутити вентиль — і у ванній нарешті стало тепло. На всьому стояку, у всіх.

Колись сусідів об’єднувало багато чого. Було заведено навідуватися в гості, робити зауваження одне одному і сусідським дітям, ділитися сіллю і сірниками. Тепер такі стосунки в минулому. Поряд живуть люди, навіть не знайомі між собою. Незмінно загальними залишаються тільки інженерні мережі, які обслуговує ЖЕК. За те йому і платимо. Але кожен вдосконалює трубу в своїй квартирі на свій смак. Технології дають змогу. Тож якщо у вашій квартирі немає води, тепла чи газу — зверніться спочатку до сусідів. І не факт, що в один прекрасний момент вам не запропонують заплатити за відкритий вентиль. Нічого особистого. Просто бізнес. Такі часи.