При МОН України створюється ініціативна робоча група, що опікуватиметься проблемами доступності освіти для дітей з дислексією.
Як повідомили у МОЗ, таке рішення ухвалено під час наради за участі представників МОН, МОЗ, Уповноваженого Президента з прав дитини, громадськості та активного батьківства.
Під час засідання було розглянуто низку важливих питань, зокрема, спеціальні умови та особливості методик навчання дітей з дислексією, впровадження аудіопідручників, а також розроблення МОЗ України медико-технологічної стандартизації постановки діагнозу дислексії.
Фахівець лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Валентина Ільяна презентувала навчально-методичні посібники для роботи з дітьми з дислексією, дисграфією, дисорфографією, а також підручники з читання та української мови для навчання таких дітей.
«Сьогодні вже створені перші читанки та підручники для дітей з дислексією. Побудова книги відрізняється від звичайної — кожен текст підручника має посилання до попереднього. Таким чином дитині легше засвоювати нову інформацію. Нам дуже важливо створити належні умови для розвитку дітей з особливими потребами», — зазначила пані Ільяна.
Важливим аспектом формування якісного освітнього простору для дітей з особливим потребами є розповсюдження методичних матеріалів для педагогів та логопедів. Присутні на нараді представники МОЗ України визнали необхідність розроблення статистичної звітності, яка б дозволила фіксувати кількість дітей з дислексією. Також було акцентовано на необхідності звернутися до Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л.Шупика щодо розроблення навчальних програм для неврологів та психіатрів.