Міністерство інфраструктури просить французьких колег посприяти залученню коштів ЄС для реалізації проекту щодо зміни ширини залізничної колії. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

«Українська сторона висловила зацікавленість в залученні досвіду фахівців залізничної галузі Франції щодо будівництва нового рухомого складу у тому числі із застосуванням системи зміни ширини колії для рухомого складу. Французька сторона розгляне можливість експертно-консультаційної допомоги та сприятиме залученню коштів Європейського Союзу для отримання технічної допомоги в реалізації проекту щодо системи зміни ширини колії в Україні», — йдеться в повідомленні.

При цьому українська сторона поінформувала про проведення активної роботи з розвитку комбінованих перевезень в напрямку Європа — Азія з використанням транспортної інфраструктури України, зокрема в рамках чинних транспортних коридорів, визначених мережею TEN-T.

З метою залучення вантажопотоку сторони погодилися вживати всіх необхідних заходів шляхом створення конкурентоспроможних умов виконання перевезень в даному напрямку, скорочення термінів доставки, створення цифрових інформаційних ресурсів, проведення інформаційної роботи з вантажовласниками та вантажовідправниками.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. В Україні нині знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) — на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

Економічна правда