ОБЕРЕЖНО! 

«Потерпілі» під час повеней  у Європі автомобілі почнуть масово надходити в Україну в липні-серпні

Час від часу центральні телеканали України транслюють сюжети про  катастрофічні наслідки паводків у країнах Центральної Європи  з плаваючими у воді автівками. Чимало фахівців зробило припущення, а деякі навіть відрапортували про початок масового імпорту таких автомобілів-потопельників на територію України, Росії та Білорусі.

Начебто вже відомі навіть постачальники таких «насичених» водою автівок у нашу країну.

Такий вигляд мали авто після того, як їх виймали з води. Фото з сайту uk.news.yahoo.com

Зниження цін  на вторинному ринку буде

Збентежені й експерти із сусідньої Білорусі. Так, за даними компанії «АвтоАміго» (Мінськ), загальна кількість битих, аварійних та підтоплених автівок на вторинному ринку в їхній країні повинна найближчим часом  становити 20—30%. Подібні побоювання існують і в російських аналітиків.

Хоч, приміром, гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко впевнений, що постачальникам  вигідно завозити автівки з Європи лише в Україну й Білорусь і не далі. Оскільки вони ближче до Європи, ніж Росія. Тож туди вони не підуть і, можливо, 75% європейського «мокрого» автомобільного товару осяде саме в Україні.

Невже через кілька днів після катастрофічних  повеней наші підприємливі  співвітчизники, які переганяють  авто з інших країн в Україну, почали  активно наповнювати український ринок «потопельниками»?

У коментарі кореспонденту «УК» директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький заспокоїв, зазначивши, що такі автівки в Україні повинні з'явитися не раніше липня, а то і серпня. «Ви, напевно, пам'ятаєте схожу паводкову ситуацію в Європі, яка була в 2002 році. Тоді авто-потопельники на нашому ринку з'явилися із запізненням на два-три місяці», — додав він.

Але масовими ці поставки в нашу країну будуть. І цього експерти не заперечують.

По-перше, це пояснюється тим, що колишні господарі таких автомобілів уже отримали на них страховки і самі готові швиденько розпрощатися з ними.  Причому за досить символічні гроші. Таке буде ласим шматком і для перегонників, які, купивши за копійки підмочене авто, можуть продати його за ціною, в десяток разів вищою.

Така ситуація, звісно сприятиме зниженню цін на вторинному ринку. Але наскільки дешевшими від «здорових» аналогів можуть коштувати підтоплені автомашини? Фахівці зазначають, що такої статистики немає, проте вже впевнено можна стверджувати: нові «мокрі» моделі знизяться в ціні на 50%, а вартість уживаних «потопельників» буде нижчою на 30—40% порівняно із «сухими».

Прості протихалепні правила

На що саме повинен звернути увагу потенційний покупець на авторинках, щоб, купуючи товар, не потрапити в халепу?

Так, погано відреставрований «потопельник» має покороблені карти дверей, характерну «ватерлінію» в багажнику. Такий автомобіль можна також розпізнати за станом шумоізоляції в салоні. Ознакою «підтоплення» також може бути специфічний запах шумоізоляції.

Але найголовніша ознака — проблеми з роботою електрообладнання. Так, якщо в салоні не працюють усі лампочки й датчики, то така автівка зазнала нищівного удару водної стихії.

Ще один привід для хвилювання — вентилятор охолодження двигуна, який не працює. Тому обов'язково потрібно завести мотор, вийти із салону і дочекатися, поки він спрацює. Якщо цього не відбулося, то купувати такий автомобіль у жодному разі не можна.

Утім, Олег Омельницький вважає, що перегонники часто доволі професійно усувають усі неполадки, які виникли в таких автомобілях.  Однак, як він зазначає, людям слід пояснювати, щоб вони під виглядом майже нового автомобіля не придбали «потопельника», адже в нашій країні ще не існує салонів для вживаних моделей, де всі питання можна вирішити цивілізованим шляхом.

Як переконані деякі експерти, потенційні покупці повинні мати широкий вибір автівок — нових, уживаних, аварійних, «підтоплених» тощо, аби робити свій вибір згідно з товщиною гаманця та смаками. Та правова незахищеність, з якою стикаються люди, коли купують кота в мішку, повинна завжди привчати споживачів до ретельного відбору та перевірки таких дорогих і складних покупок, як автомобілі.