ПЕРЕВЕЗЕННЯ

КП «Полтаваелектроавтотранс» працює стабільно вже понад півстоліття

У  Полтаві електротранспорт працює чітко, як швейцарський годинник. Справніше навіть, ніж у Києві. До того ж він поки що залишається одним з найдешевших у державі. Проїзд у тролейбусі — 1 гривня 25 копійок, та й зовнішній і внутрішній вигляд у них радує око.

Пасинками у держави

— Робимо все можливе для того, щоб у тролейбуси було приємно заходити, хотілося в них їздити, — розповідає начальник КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгеній Зайцев. — До кінця року за рахунок оборотних коштів підприємства плануємо капітально відремонтувати ще 3 тролейбуси. А за півмільйона, які нам дало місто, придбаємо машину для обслуговування контактної мережі.

Щодо перевезення пільгових категорій громадян, то, за словами начальника, це наразі проблема №1. Тому що держава не відшкодовує в повному обсязі затрати підприємства. Наприклад, у 2012 році їм повернули тільки 45,5% коштів. Плече підставило місто, яке торік спрямувало на це 10 мільйонів гривень. «Цього недостатньо, але ми чудово розуміємо, що дають, скільки можуть, — каже він. — А прибутку підприємства вистачає тільки на заробітну плату, обслуговування електричного господарства та автобусів».

Щоб упевнено почуватися в умовах жорсткої конкуренції, — перевезення полтавців здійснюють 26 підприємств-перевізників, — КП «Полтаваелектроавтотранс» дотримується кількох умов, а саме: не піднімає тарифи, подає машини чітко за графіком, і на всі, навіть невигідні, маршрути. Обов’язкові складові успіху підприємства — дисципліна й економія. В їхньому «арсеналі» тільки вітчизняні машини. Але на маршрути вони виходять підготовлені. На момент написання цього матеріалу із 47 тролейбусів підприємства на лініях працювали 40, і тільки 7 машин чекали ремонту.

Низькопідлоговий дніпропетровський тролейбус марки Є-186 розрахований на перевезення пасажирів пільгових категорій населення. Фото автора

Старий кінь борозни не зіпсує

— Своїм рухомим складом перевозимо за рік близько 30 мільйонів пасажирів, із них половина — пільговики, — повідомив заступник начальника КП «Полтаваелектроавтотранс» Петро Карпенко. — В 2011 році полтавська влада для того, щоб максимально задовольнити потребу городян у тролейбусному і автобусному перевезеннях, виділила нам з міського бюджету майже 19 мільйонів гривень. На ці кошти ми закупили 10 нових, низькопідлогових, вітчизняних тролейбусів марки «Богдан» з електронним управлінням тяговим двигуном, яке дає економію електроенергії до 30%. Сьогодні ці машини працюють на кільцевих маршрутах №5 і №10, які раніше вважалися економічно невигідними. Тролейбуси сподобалися і пасажирам, і водіям. Принагідно подовжили графік їх роботи. Вони перевозять людей з 5:15 ранку до 23 години вечора. Загалом працюємо без вихідних, у дві зміни, стабільно. І щодня випускаємо на маршрути стабільну кількість одиниць транспорту.

Підприємство нікому нічого не заборгувало. Немає в нас і плинності основних кадрів. Водіїв для підприємства готують на місці, придбавши для цього відповідну ліцензію. А начальник технічного відділу Полтаваелектроавтотрансу, автор історичного нарису про будівництво і розвиток тролейбусного руху в місті Полтава, Павло Богодістий, додав, що вони входять у десятку кращих підприємств України за рівнем технічного стану рухомого складу та його оновлення.

— Нещодавно ми приєдналися до тих міст, які самі капітально ремонтують і відновлюють тролейбуси, — повідомив він. Окрім цього, згідно з його інформацією, в КП «Полтаваелектроавтотранс» до цього часу експлуатується тролейбус марки ЮМЗ — Є-186, з тих, що зняті з виробництва, під номером 114. Його пофарбували, підрихтували, підібрали для нього досвідчений екіпаж, і тролейбус-ветеран ще бігає вулицями обласного центру як новий. Саме цей заслужений трудівник у особливій пошані у полтавських пільговиків.