ПOДІЯ

Вперше за 30 років у столиці запрацював на повну потужність новий мостовий перехід через Дніпро

Тут важко почути власний голос. Заважає не вітер, а шум кур'єрських потягів і особливо електричок, які чітко за графіком курсують з правого на лівий береги Дніпра й навпаки. А також потік автомобільного транспорту. Досі він прямував лише в одному напрямку - з Лівобережжя до Наддніпрянського шосе.

Але відучора все змінилося. Як і обіцяв у грудні минулого року Прем'єр-міністр Микола Азаров, перші автівки загурчали новісіньким асфальтним покриттям другої черги Дарницького залізнично-автомобільного мостового переходу саме останнього дня березня, щойно завершилися традиційні урочистості.

Під ненав'язливими променями весняного сонечка навіть тривале очікування головних винуватців не обтяжувало запрошених. Після кількаразового прослуховування гімну Південно-Західної залізниці та естрадних хітів заданої тематики, ваша увага мимоволі переключається на затуманену ранкову далечінь, з якої виринають мерехтливі обриси гігантської споруди. Оптично здається, що довгоочікуваний киянами міст набагато перекриває ширину головної водної артерії столиці.

Високоповажні гості прибували до місця урочистостей хто на службовому авто, а хто не поцурався пройти від шосе й пішки. Скажімо, так вчинили віце-прем'єр-міністр Віктор Тихонов і заступник київського міського голови Анатолій Голубченко.

Утім, головну роль у відкритті переходу було відведено главі уряду Миколі Азарову. Завдяки поставленому ним завданню небачений раніше довгобуд буквально на очах перетворюється на грандіозну споруду, пишатися якою будуть і наші нащадки.

Та й Микола Янович зізнався, що він сам пишається тим, що за часів його прем'єрства у Києві з'явився такий красень-міст. Адже країна повинна ставити перед собою високу планку і невідворотно йти до мети. "Будь-які завдання можна вирішувати спокійно, планомірно й методично, - наголосив Прем'єр. - І нинішнє відкриття руху через Дніпро є свідченням того, що ми можемо розвиватися швидкими темпами".

На його переконання, мостовий перехід зменшить шанси потрапити в автомобільні затори і розвантажить центр міста від габаритних вантажівок. Невдовзі у Києві планують завдати ще кілька ударів по цих ворогах транспорту: повним ходом триває зведення Жулянського шляхопроводу, розв'язки на Борщагівці тощо.

Та й на цьому мосту роботи ще не завершено. На 28 травня, як доповів главі уряду начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин, заплановано ввести ще одну чергу -проїзд з правого берега на лівий із заїздом з боку мосту ім. Патона. Остаточну ж крапку передбачалося поставити 14 жовтня розв'язкою в районі метро "Видубичі" з проїздом з лівого берега на правий у напрямку Кончі-Заспи.

Передбачалося, бо Микола Азаров змінив завдання: завершити всі роботи 1 вересня, тобто на півтора місяця раніше. Залізничники погодилися з цими термінами, обігравши їх у контексті Дня знань. Тож відтепер будівельники навряд чи дочекаються відпусток у літній сезон, бо зобов'язання слід виконувати. Тим більше, що глава уряду пообіцяв запросити на цю подію і Президента Віктора Януковича.

Як і годиться в таких випадках, після нагородження кращих інженерів, залізничників і будівельників Прем'єр у туристичному автобусі, звідки відкривається набагато кращий пейзаж, аніж з вікна персонального авто, особисто оцінив європейський рівень виконаних робіт.

ДОВІДКA "УК"

Проїзд з правого берега на лівий із заїздом зі сторони Кончі-Заспи - це 2225 м шляху. Для організації руху автомобілів по мосту та естакадами передбачено три смуги шириною по 3,75 м, а на автомобільному заїзді з Наддніпрянського шосе - одна смуга завширшки 5 м.

Споруджуючи автомобільний проїзд з правого берега на лівий, встановлено 32 опори, змонтовано 14 400 тонн металоконструкцій прогонових споруд, укладено 30 200 кв. м асфальтового покриття, виконано роботи зі зведення 2225 метрів перильної та 4450 метрів бар'єрної огорож.