Звертаюся до вас від себе та свого чоловіка із запитанням: «Чому в Україні виконуються не всі рішення судів?» Справа в тому, що ще 6 березня 2008 року Хмільницький районний суд Вінниччини прийняв рішення на нашу користь про стягнення недоплаченої щорічної допомоги до 5 травня (як учасникам війни) за період з 2006 по 2007 роки в розмірі 2295 грн кожному з управління праці та соціального захисту населення Хмільницької міської ради Вінницької області.

Вже протягом трьох років ми звертаємося до відповідача та до начальника підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби  Головного управління юстиції у Вінницькій області, проте у відповідь чуємо одне: «Цього року рішення виконане не буде, тому що на ці цілі не виділили грошей». Тому хочу дізнатися, чому для декого ці гроші знайшли і люди вже давно отримали належне. А нам у віці 81 і 84 років пропонують... продовжувати чекати? Для чого приймати рішення суду, які не виконуються? І чи є взагалі нам сенс продовжувати оббивати пороги чиновників?

Зефірина ШВАЙКОВСЬКА,
м. Хмільник, Вінницька обл.

Ірина КИСЛЯК,
заступник директора
Департаменту соціальних послуг
Мінсоцполітики:

— Відповідно до Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту» щороку до 5 травня учасникам бойових дій передбачено виплачувати разову грошову допомогу у кратному співвідношенні до розміру мінімальної пенсії за віком, зокрема у розмірі п’яти мінімальних пенсій за віком.

Разом з тим, мінімальний розмір пенсії за віком, який визначається відповідно до ст. 28 Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом (за наявності у чоловіків 25, а у жінок — 20 років страхового стажу), для розрахунку щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, застосовуватись не може, оскільки застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з Законом «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Водночас, згідно із частиною другою статті 4 Бюджетного кодексу при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовуються лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього Кодексу та закону про Державний бюджет України.

Тобто розмір щорічної разової грошової допомоги до 5 травня згідно із діючим законодавством встановлюється Кабінетом Міністрів, як і будь-які витрати держави на загальносуспільні потреби, відповідно до закону про Державний бюджет, і її виплата здійснюється у межах видатків, які щороку затверджуються Верховною Радою.

Виходячи з цього, відповідними статтями законів про Державний бюджет на 2000-2007 роки та постановами уряду на 2008—2010 роки розміри щорічної разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни встановлюються, виходячи із обсягу видатків, виділених на цю мету при формуванні показників державного бюджету на відповідні роки.

У 2011 році виплата вказаної допомоги здійснюється у розмірах, передбачених постановою Кабміну від 04.04.2011 року № 341 «Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2011 році відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань».

Одночасно інформую, що законами України про державний бюджет на 2007-2011 роки призначень для взяття зобов’язань на виконання судових рішень щодо перерахунку виплаченої щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни не передбачено. Також повідомляю, що Кабінет Міністрів кожного року проводить збільшення розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, зокрема у 2011 році — на 20% ветеранам Афганської війни та військових конфліктів.