Як проявився дух сьогодення на VII Великому скульптурному салоні? Із 5 по 15 березня кияни і гості міста можуть самі відповісти на це запитання. Відвідувачам ходити залами буде не нудно, а тим, хто захоче придбати мистецькі об’єкти для інтер’єру, — корисно.

На салоні також представлено тематичні спеціальні проекти, такі як «Об’єм», де алегорична складова тривимірного об’єкту декларується як спосіб художнього вираження. Камінь, металеве плетіння, кольори і фактура деревини створюють емоційну напругу і тримають увагу.

Олександр Сухоліт у проекті «З домашнього музею скульптора» виставив глиняні моделі жінок для бронзи. Незавершеність, нестача деталей дає наснагу творчій уяві.

Робота Валерія Пирогова дарує настрій
Робота Валерія Пирогова дарує настрій

Анатолій Твердий зупиняє глядача об’ємними інсталяціями з участю фігури та бюста із пластику, води в ємкості й вигнутого дзеркала. А Степан Рябченко використав у настінному проекті білі дерев’яні конструктивістські площини з насиченими кольоровими фрагментами та неонове світло. Назвав своєрідні барельєфи «Хмаринка-мандрівниця». Якщо в голові нема інших думок, можна постояти і поміркувати про взаємозв’язок назви і побаченого.

Ось такою постала «Молитва за Україну» Ігоря Гречаника
Ось такою постала «Молитва за Україну» Ігоря Гречаника

Дмитро Ів виставив об’ємні фігури із ланцюгів. Зміст і асоціації народжуються в конфлікті матеріалу і зображального об’єкту. Як вам його конкретно-історичний ведмедик із колючого дроту?

Зіновій Федик приміряє конфліктність овальними формами, до яких, попри попередження біля входу, хочеться торкнутися долонею. Що я і зробив.

Олег Пінчук представив пізнаваних бронзових дзьобатих птахів і носорогів з крилами. Вони вагомі та позачасові.

Подорож уві сні
Подорож уві сні

Великі барельєфи Андрія Пінчука з сучасними дівами в авто дисгармонують з патиною, що надає барельєфам певний історизм.

Микита Зигура виставив кольорові об’єкти з пластику. Його «Небосхил» закликає вдивлятися в небо і відчувати енергію творіння в собі.

Якщо деякі митці платили по 4 тисячі гривень за простір чотири на чотири метри, то запрошені майстри отримали цілі бокси безкоштовно. Серед них Анатолій Степаненко. Він мав успіх у Лондоні в галереї «Саатчі», але ціни на антропоморфні бюсти ще не склав. Нестиковку матеріалу і зображення він пояснює: «Не комунікуються вони тому, що порушено код природного процесу, бо закладено хибну програму, ми колотимося, покращуємо і спотворюємо грішне і праведне». Його проект «Аккадські песиголовці» — це «органічна скульптура, вирощена шляхом біосинтезу», а простіше — це бюсти з бджолиних щільників, які нагадують монстрів як наслідок катастроф, зокрема й моральних.

Знайдіть 10 відмінностей
Знайдіть 10 відмінностей

Валерій Пирогов представив широкий спектр скульптур у різних матеріалах, техніках і розмірах, що властиво молодим авторам, які шукають себе в мистецтві. Але скульптор, аж ніяк не початківець, пояснює так: «Буду шукати себе аж до пенсії».

Серед знакових для Ігоря Гречаника видовжених жіночих постатей і жінок-метеликів є одна нетипова — «Молитва за Україну». Здається, її зроблено із пап’є-маше, вона дуже вражає. Насправді це тонована спеціальною патиною бронза, яка витримає майже все, завдяки загартованості. Як і сама Україна. 

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»,
Світлана СКРЯБІНА 
(фото),
«Урядовий кур’єр»