ДВА КОЛЕСА

Кореспондент «Урядового кур’єра» завітала на виставку «Мотобайк-2013» і з’ясувала, на яких мотоциклах та з якими аксесуарами слід їздити цієї весни

Катерина МАЦЕГОРА,
Світлана СКРЯБІНА

(фото),
«Урядовий кур’єр»

Біля входу до одного з павільйонів Міжнародного виставкового центру в Києві чимала купка людей, спершись на строкато пофарбовані мотоцикли, жадібно посмоктувала пиво. Зодягши на себе маску любителя мотоспорту, прошмигую повз байкерів і хутчіш занурююсь в атмосферу експозиції, розчинюючись у натовпі.

Чому цьогорічна міжнародна виставка мототехніки та аксесуарів «Мотобайк-2013» привернула увагу стількох людей? Лише ця думка дає змогу оговтатися та уважно роздивлятися представлені на ній 60 фірмами мотоцикли, скутери, мопеди, моторолери, квадроцикли та мотоциклетну екіпіровку.

Задер ноги — отримуй кайф! 

Контакт із фарами є!

Одразу ж забуваю, що я не шанувальник мотоциклів, який вважає їх частиною життя, коли з першого погляду закохуюсь у чорного демонічного «коня» FJR1300AS компанії Yamaha. Щелепу, щоправда, допомагає підняти мені представник цієї компанії, озвучуючи ціну «найсвіжішого продукту» — 225 тисяч 500 гривень. Його фари дивляться на мене, ніби очі мухи, а консультант у цей момент розповідає, що двигун у мотоцикла об’ємом 1298 кубічних сантиметрів, що своїм «спортивним алюмінієвим шасі, круїз- і трекшн-контролем він змінить моє сприйняття світу». То, може, в байкери податися? На мить себе злякалася, бо й далі на табличках читала: 161 тисяча 400 гривень, 226 тисяч 100 гривень, 205 тисяч гривень. Одні мотоцикли призначені для поганих доріг, інші мають туристичний характер, решта — для легкого бездоріжжя. Для траси — з меншою потужністю та іншою підвіскою... І вся ця купа заліза виблискує кольорами і цінами так, що аж дух забиває — Suzuki, Honda, BMW, KTM, Kawasaki.

Що в Україні пропонує BMW? Скутери C600Sport та C650GT, нову модель F700GS, і флагман — K1600GTL. Не розуміюся на цих моделях, відступаю вбік і вже чую від консультанта компанії Honda, що в 2013 році виставка проводиться безпосередньо перед відкриттям мотосезону, що це ідеальний термін для ефективного представлення нових моделей та налагодження ділових контактів. Олег встигає ще розповісти про шість новинок представленої ним компанії: універсальні байки Crosstourer VFR1200X, Crossruner VFR800X и NC700X, малокубатурник з позашляховими якостями XR125L, класичний байк NC700S і флагманський турер GL1800F6B. Дивлюся на них, а різниці не помічаю. Два колеса скрізь, червоно-біла фарба на рамі... Та й дівчата-моделі вмощуються на них із кам’яними обличчями (напевно, набридло вже позувати).

«Ось дивіться, — закликає вже із сусіднього відділу консультант KTM Оксана. — У нас є страйкові мотоцикли, дальні туристи, супермотоцикли і великі — кросові. Страйкові грязюкою їздять, а дорожні трішки більші за розміром». Вдаю, що всі ці слова мені знайомі, тому із щемом у серці торкаюся помаранчевого, схожого на велосипед, універсального байка. Як повідала консультант, Adventure 1190 за 172 тисячі гривень розрахований на далекі відстані. «Та краще зверніть увагу на оцей, з більшим передом та меншим задом», — захоплює мою увагу дівчина й чує у відповідь, що по бездоріжжю на Freeright 350 вартістю «всього» 8 тисяч євро я їздити не планую.

Роблю ще крок уперед. І бачу, за що невисокого зросту хлопчина збирається викласти 95 тисяч гривень. «Мототехніка Kawasaki розрахована на наші дороги. Сідаєш — і кайф від цього отримуєш. Бачиш, який тут високий вітровик — щоб можна було на швидкості поганяти. Об’єм бака 20 літрів, а вага мотоцикла всього 180 кілограмів», — запевняє консультант.

Шолом натягла одна — знімали втрьох

Захист — це життя

Із засобами пересування наче розібралася, та, певна річ, на голову ще треба щось одягти. У відділі аксесуарів Олександр толерантно дає зрозуміти, що є шоломи позашляхові, кросові, спортивні дорожні (відповідно до типу мотоцикла), із захистом для щелепи, і ціна на них коливається від 500 до 5 тисяч гривень. «Якщо шолом дешевий, то це не означає, що він трісне. Просто защіпка для захисного скла може не витримати під час швидкої їзди. У дорожчих моделях є вентиляція і можливість замінювати внутрішні частини. У дешевих вони не знімаються, — розказує він. — Підшоломник прати, наприклад, треба після кожної поїздки на далеку відстань, видаляти з нього пилюку та запах поту». Тож приміряла шолом за 1700 гривень я одна, а знімали втрьох — бо, виявляється не за розміром собі модель підібрала. Тому й щоки в ньому мої виглядали, як у хом’яка...

 «Неподобство», — виринуло в голові. І не зрозуміла, як перейшла до відділу із чоперною тематикою: куртки з бичачої шкіри від 2–2,5 тисячі гривень, бандани, картузи, пильники (під шолом), футболки. Питаю в продавця, чи обо?в’язково влітку одягати куртку на себе. Чую: «Сонечко, хоч футболку надягни! Захист — це життя! Усе залежить від твоїх власних відчуттів».

І відчуття мене приводять до трайка (триколісного мотоцикла). Та ця диво-машина нагадує цілий корабель. Білого кольору, завдовжки два метри. Знайомлюся з автором продукту Олексієм Костирком й дізнаюся, що їздити на ньому можна де завгодно, сплативши 100 тисяч доларів. Ось так попрацювали в Умані четверо хлопців-тюнінгістів протягом двох років над мотоциклом, який перевозить трьох осіб.

«Свіжий продукт» від Yamaha зачаровує демонічним кольором і ціною

Harley — для індивідуальностей

Черпаю знання далі. Квадроцикли розганяються до швидкості до 80 кілометрів за годину. Їх продавець розповідає: «Це модель X8 Terralander від CFMOTO з новим V-подібним двигуном об’ємом 800 кубічних сантиметрів. Зовні має гострі лінії, щоб створити агресивний вигляд та не загубитися в натовпі». «Як цей танк там може загубитися? Хіба що розігнати натовп», — гадаю собі та обережно перевертаю цінник — 90 тисяч гривень.

Мою увагу привертає стенд із фотографіями байкерів у дорозі. Їх зроблено камерою за 600 доларів. Консультант дає зрозуміти, що камеру можна кріпити до велосипеда, мотоцикла, лиж, сноуборда, пірнати з нею на глибину до 65 метрів. А кульмінацією моїх походеньок виставкою стала розмова із власником компанії «IRON» Ярославом Лутицьким. Він розповів, що камери для стильних мотоциклів не потрібні, для справжніх індивідуальностей потрібні деталі з Америки. Такі дизайнерські байки коливаються в ціні від 65 тисяч до 80 тисяч доларів, усі мають двигун Harley та на асфальті розвивають швидкість 160 кілометрів на годину.

Власне, із павільйону я вийшла із зафіксованим у пам’яті мотоциклом за 80 тисяч доларів. Він має чорні колеса у формі дисків, на яких зображено у делікатний спосіб білі черепи. І зрозуміла: бажання набрати швидкість на трасі — мрія примарна як для мене, так і для багатьох пересічних. Тому й хочу побачити цієї весни на дорозі бодай одну мотомодель із тих, які припали мені до душі.