АВІАПРОМ 

Фахівці обговорили нову стратегію розвитку галузі

- Україна має скористатись своїми досягненнями в галузі авіабудування, зважаючи на сприятливу кон'юнктуру ринку, - наголосила голова Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва, народний депутат Наталія Королевська під час виїзного засідання у Запоріжжі. - Так, за експертними оцінками, світовий ринок авіабудування до 2026 року зросте до 3 трлн дол. США, а ринок СНД - до понад 70 млрд дол., - продовжила вона. - Зважаючи на це, авіапром має стати базовою галуззю для забезпечення подальшого підйому вітчизняної економіки, а 2011-й - роком його відродження і пріоритетного розвитку. Держпрограма розвитку галузі до 2010 року закінчилась і виконана лише на 30%, водночас це дало змогу подолати ризики кризового періоду. Наразі треба приймати нову держпрограму до 2020 року, а також визначити стратегію розвитку літакобудування, авіадвигунобудування та вертольотобудування в Україні, переконані фахівці.

Насамперед ідеться про освоєння зовнішніх і внутрішніх ринків на засадах кооперації, зокрема із російськими партнерами, за умови належного забезпечення інтересів України - збереження вітчизняного бренда, інтелектуального та технологічного потенціалу. Що ж до використання ресурсу державної підтримки галузі, то учасники засідання (народні депутати, керівники підприємств галузі, вітчизняні експерти) говорили про потребу пільгового оподаткування підприємств авіабудування, кредитування під державні гарантії, створення державної авіакомпанії та низку інших заходів. Розв'язати системні проблеми потужних вітчизняних підприємств галузі зокрема шляхом упорядкування засад митного оформлення інноваційного технологічного обладнання іноземного виробництва, своєчасного і повного повернення ПДВ тощо.

Наразі триває робота з розробки комплексу цільових програм. Так, програма вертольотобудування має стати потужним загальнонаціональним проектом і передбачає створення понад 10 тис. додаткових робочих місць, розповів голова ради директорів ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Адже не лише Росія, а й інші країни-партнери, що мають на озброєнні радянські гелікоптери, зацікавлені у продовженні їх життя та оснащенні новими серцями - новітніми авіадвигунами. До того ж за рахунок однієї галузі стимул до розвитку отримують інші. Лише діяльність ВАТ "Мотор Січ" дає роботу ще 60(!) підприємствам-суміжникам.

В. Богуслаєв повідомив також, що "Мотор Січ" готує до сертифікації вантажний гелікоптер - 20-тонник МІ-8Т і легкий вертоліт вантажопідйомністю 4 тонни на 9 пасажирських місць - МІ-2МС.