Ця аварія стала резонансною, викликала збурення інформаційного простору не тільки в регіоні, а й у багатьох всеукраїнських ЗМІ. Уже відомо, що повідомлення про неї надійшло  до Камінь-Каширського райвідділу УМВС України о 7 годині 40 хвилин. Один із волинян повідомив телефоном, що близько п’ятої ранку поблизу села Скулин Ковельського району впав легкомоторний літак. Пожежі не було.

Разом з біпланом загинули й люди. Фото з сайту tsn.ua

Літав без права на польоти

На місце події виїхали заступник прокурора області Вадим Веніславський, керівництво УМВС України у Волинській області, слідчо-оперативні групи Камінь-Каширського та Ковельського міськрайвідділів УМВС України в області, Ковельського лінійного відділу УМВС України на Львівській залізниці, ковельський міжрайонний прокурор, прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері.

Після прибуття на місце надзвичайної події та огляду його правоохоронці з’ясували, що на території цивільного аеродрому, який не працював, розташованого у віддаленому важкодоступному місці  біля  Скулина, є уламки літака Ан-2 синього кольору з бортовим номером UR-54583, а також трупи двох загиблих і розкидані коробки та пачки з цигарками білоруського виробництва.

В обласній прокуратурі відомості про цю подію було відразу ж внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за частиною 3 ст. 281 Кримінального кодексу України (порушення правил повітряних польотів, що спричинило загибель людей). Розпочато досудове розслідування, яке провадитиме Ковельський лінійний відділ УМВС України на Львівській залізниці. А керівництво ним здійснюватиме група процесуальних керівників на чолі з волинським прокурором з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері.

Катастрофа, як вважає прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері Олег Лісовецький,  сталася, найімовірніше, внаслідок того, що під час посадки борт зачепив крилом землю перед аеродромом, перекинувся і зруйнувався, вдарившись об землю.

Права на польоти цей літак не мав. Більше про причини трагедії стане відомо після того, як проведуть дослідження викликані з Києва фахівці з розслідування авіатранспортних надзвичайних пригод.

За попередніми даними, пілотом був волинянин, а його попутником — житель Одеської області. Волинянином також, судячи із реєстраційної належності автомобіля «Мерседес», знайденого після аварії у кюветі неподалік, був ще один чоловік, який, імовірно, очікував прибуття таємничого нічного рейсу й запалював для нічної посадки «кукурузника» посадкові вогні. Але це вже має довести чи спростувати слідство.

Цигарки збирали у мішк

Контрабанда дісталася правоохоронцям

Що в нічному волинському небі, всупереч численним льотним інструкціям, робив літак, якого місцеві жителі бачили перед тим якийсь час на колишньому колгоспному злітному майданчику, встановить слідство. Є припущення, що на біплані з Республіки Білорусь перевозили цигарки білоруського виробництва. Можливо, вони адресувалися й іншому споживачеві… Як речовий доказ із місця пригоди вивезли майже повен кузов автомобіля ГАЗ-66 цигарок у поліетиленових пакетах.

Наявність нелегального «бізнесу» на закордонних любителях міцних затяжок та картинного пускання диму, як уже неодноразово писав «Урядовий кур’єр», для прикордонної області — не новина. Ціна на успішно «перекинуті» в Євросоюз цигарки зростає багаторазово. І що далі вони опиняються від України, то дорожчими стають. Максимальною ж вартість тютюнової трутки стає у Великобританії, де діють досить жорсткі економічні важелі боротьби з курінням.

Але оскільки на кожну вкладену в цей нелегальний бізнес тисячу доларів можна в разі успішної «перекидки» через кордон тютюнових виробів  отримати кулька тисяч прибутку, охочих не меншає. Попри те, що митники і прикордонники постійно протидіють розвиткові цього незаконного бізнесу. Певною позитивною оцінкою їхньої роботи, судячи із надзвичайної події, стало те, що для перекидання цигарок було обрано такий небезпечний спосіб, як нічний політ на літаку. З усіма небезпеками, що очікували його організаторів. І це попри те, що державний кордон нині, на відміну від часів Радянського Союзу, не має колючого дроту.

…Навряд чи стануть відомі імена організаторів цієї контрабандної операції чи цього контрабандного каналу. А людей, які загинули в літаку під час невдалої нічної посадки, щиро шкода. Адже жодні гроші не можуть переважити головної цінності — людського життя.