ЗМІНИ

Посилюється відповідальність за втручання в діяльність залізничного транспорту

Напередодні Різдвяних свят набув чинності Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за втручання в діяльність транспорту". Згідно з ним вносяться правки до Кодексу законів про адміністративні порушення, Кримінального кодексу та Закону "Про залізничний транспорт".

Низка аварій, які сталися торік і забрали чимало людських життів, підштовхнула до прийняття жорсткіших норм, які регламентують дисципліну у транспортній сфері. Новий закон, розроблений за ініціативи Укрзалізниці та схвалений Верховною Радою у грудні минулого року, передбачає підвищення розмірів штрафних санкцій за порушення правил, які стосуються охорони порядку і безпеки руху на залізничному транспорті, порушення правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів.

Зокрема, розміри штрафів за найпоширеніші правопорушення на залізничному транспорті зросли у більш ніж чотири рази. Якщо раніше за перехід залізничної колії у невстановленому місці з правопорушника могли стягнути до 17 грн штрафу, то віднині порушник сплачуватиме у 10 разів більше. Зросте покарання й за порушення правил проїзду гужовим транспортом і прогін худоби через залізничні колії, випасання худоби поблизу залізничних колій (штраф становитиме від 170 до 340 грн).

Непереливки буде й тим, хто порушить інші, встановлені законом норми. Приміром, за самовільний проїзд у вантажних поїздах доведеться сплатити від 119 до 255 грн. Пошкодження залізничної колії, захисних лісонасаджень, снігозахисних загороджень та інших колійних об'єктів, споруд і пристроїв сигналізації та зв'язку обійдеться порушнику від 170 до 510 грн, а штраф за підкладання на залізничні колії предметів, які можуть спричинити порушення руху поїздів, сягатиме від 255 до 680 грн. Також передбачено збільшення відповідальності за викидання сміття та інших предметів з вікон і дверей вагонів поїздів (штраф від 34 до 170 грн) та за пошкодження внутрішнього обладнання пасажирських вагонів, скла у локомотивах і вагонах (від 170 до 510 грн).

На переконання розробників закону, такі заходи необхідні. Вони стримуватимуть громадян від необдуманих і занадто безпечних вчинків при знаходженні на залізничних вокзалах та станціях. Також завдяки посиленню відповідальності за втручання в діяльність транспорту зменшиться кількість випадків незаконних посягань на вантажі та майно залізниць. А що таких зазіхань не бракує, свідчить статистика Південно-Західної залізниці, на чиє майно торік посягали 285 разів. Матеріальні збитки перевершили 870 тис. грн. І це при тому, що підрозділам воєнізованої охорони вдалося запобігти майже 200 крадіжкам на суму понад 452 грн та затримати 264 особи за скоєння крадіжок матеріальних цінностей на залізниці. Порівняно з 2009 роком крадіжок на залізниці в 2010-му побільшало: зареєстровано 234 таких випадки на загальну суму 537 тис. грн.

Любителі поживитися за рахунок залізничного майна мають пам'ятати ще й про те, що в разі створення небезпеки для життя чи здоров'я людей або заподіяння значної майнової шкоди залізниці чи настанні інших тяжких наслідків згідно з Кримінальним кодексом відповідатимуть як за терористичний акт.