КОНФЛІКТ

На під’їзді до Миколаєва мітингували далекобійники

Близько 80 великовантажних автомобілів вишикувалися на трасі Ульянівка—Миколаїв з боку Нової Одеси на в’їзді до Миколаєва. Водії автівок організували акцію, основні вимоги якої — дотримання рівних умов праці для всіх перевізників. За словами Станіслава, одного з членів ініціативної групи, що організувала акцію, водії приватних великовантажних автомобілів потрапляють у нерівні умови порівняно з великими перевізниками, в першу чергу державними. 

Так, начебто автомобілі потужних перевізників завантажують зерна в два рази більше норми, втім «їх ніхто не чіпає». А ось «приватників» за перевантаження «роздягають» по повній програмі — на вагових комплексах, що стоять біля дороги, з кожного автомобіля беруть 200 гривень. Причому жодних квитанцій не видають. За словами Станіслава, за рік водій зерновоза віддає як хабарі близько семи тисяч доларів США. Таким чином, водії приватних вантажівок не можуть конкурувати на рівних та втрачають роботу. Особливо катастрофічна ситуація склалася в нинішньому році. Також представник водіїв повідомив, що основні проблеми далекобійників полягають у низькій якості доріг та корупції на пунктах вагового контролю.

З протестувальниками зустрівся перший заступник Миколаївської облдержадміністрації Геннадій Ніколенко, який вислухав їхні скарги та запропонував розробити механізм подальших дій влади у вирішенні проблемних питань водіїв великовагового транспорту. Відповідаючи на запитання учасників акції, він зазначив, що всі озвучені проблеми можна умовно поділити на дві групи — законодавчі та організаційні. Він порекомендував учасникам мітингу написати офіційне звернення до облдержадміністрації, яка направить його разом зі своїм листом до Кабміну з ініціативою урегулювати спірні моменти на  законодавчому рівні.

Черга з автомобілів протестувальників сягала близько двох кілометрів. Фото автора

Крім того, Геннадій Борисович розповів, що минулого тижня на засіданні Кабінету Міністрів України було схвалено ТЕО будівництва так званого «японського моста», який дасть змогу значно розвантажити магістралі міста та області  від великовагового транспорту, тим самим покращити умови праці водіїв.

Серед порушених питань були ті, що стосувалися організації стоянок для великовагового транспорту. На думку представника обласної влади, такі місця «для відстою» повинні розташовуватися за межами міста, відповідати усім санітарно-гігієнічним нормам та обладнані диспетчеризацією, що дасть змогу значно скоротити черги великовагового транспорту на вулицях та магістралях м. Миколаєва, які розташовані  поблизу портів та елеваторів.

Крім того, він наголосив, що на виконання постанови Кабміну «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» в Миколаївській області прийнято розпорядження голови облдержадміністрації про обмеження  руху великовагового транспорту  в світлий час доби. Це пов’язано з тим, що під дією аномальних температур та великого вантажу руйнується дорожнє покриття.

Геннадій Ніколенко завважив, що обласна влада офіційно звернеться до Кабінету Міністрів України та безпосередньо до міністра інфраструктури В. Козака для того, щоб урегулювати деякі законодавчі питання. Крім того, за його словами, потрібно посилювати громадський контроль за ваговими комплексами та встановити камери спостереження для цілодобового контролю за їх  роботою.