ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Відповідальна галузь економіки живе перспективами

Двадцять перша зустріч міністрів транспорту країн-учасниць Організації Чорноморського економічного співробітництва (ОЧЕС), котра відбулася нещодавно в Одесі, здебільшого просто підтвердила вже давно визначені світові тенденції до «контрейлеризації» транспорту та розвитку мультимодальних перевезень (коли вантаж доправляється різними видами транспорту, але в межах єдиної логістичної схеми із наскрізними тарифами). Було зауважено, що найперспективнішим є розвиток таких перевезень з максимальним використанням залізниць та водного транспорту як найбільш ефективних за мінімального залучення автомобілів.

Важливою ланкою в таких логістичних схемах є порти. І тут подальший розвиток партнерства з Україною багато в чому визначався галузевою реформою, котра передбачає розвиток співпраці і бізнесу на основі концесії.

Міністр інфраструктури України Володимир Козак, котрий головував на зустрічі ОЧЕС, зауважив, що портова реформа в нас вже дала позитивний сигнал потенційним партнерам: «Їм було цікаво, що в нас зараз створюються нормальні прозорі відносини, котрі дають змогу інвесторові відстежити свої вкладення й отримати результат, на який він розраховує». Втім, про якісь конкретні нові проекти на територіях українських портів наразі не йшлося — «їх ще обговорюють інвестори, всі чекають завершення самої реформи, що має відбутися найближчим часом». За словами міністра, вже цього тижня має бути офіційно створено Адміністрацію морських портів України, котра, фактично, й уособлюватиме собою присутність держави в морських гаванях країни.

Відразу потому, після оцінки, інвентаризації, розділового балансу, буде підписано галузеву угоду, що має захистити інтереси працівників портів, котрі зазнають дуже значної реорганізації. Міністр запевняє, що перебіг реформи зараз не викликає якихось претензій у профспілок, не викликатиме й надалі: «Всі обіцянки, які ми давали нашим працівникам, будуть виконані в повному обсязі».

Ефективна робота портів — необхідна умова успіху вже згаданих мультимодальних перевезень. Одним з пріоритетних напрямків учасники зустрічі ОЧЕС назвали маршрут Кавказ—Чорне море—Балтика з використанням поромів і маршрутних поїздів комбінованого транспорту.

Щодо власне «залізничної» складової, то Україна ініціює створення контрейлерного поїзда в напрямку Італія—Австрія—Угорщина—Україна і далі на схід. Аби не виявитися слабкою ланкою в такому багатообіцяльному ланцюгу, Україна серед іншого має подбати й про якісний рухомий склад. На жаль, у програмі виробництва електровозів на потужностях Луганськтепловоза, яка передбачала виготовлення 300 вантажних магістральних електровозів, виникла прикра пауза. Немає інвестора.

«Ми не визначили джерела фінансування, — каже Володимир Козак, — очікували, що питання буде вирішене протягом тижня, але, на жаль, деякі інвестори, в тому числі російські, зробили паузу в цьому питанні». На цей час вже захищене техніко-економічне об∂рунтування, котре дало б змогу максимально локалізувати виробництво електровозів в Україні. Аби якнайшвидше втілити його в життя, міністерство готове залучати «будь-які прозорі джерела, які мають гроші».

Не обійшов увагою міністр інфраструктури й суто одеську проблему, пов’язану з реконструкцією місцевого аеропорту. Після неї площа повітряної гавані має зрости втричі, пропускна здатність збільшиться з 400 до 1000 пасажирів на годину. Втім, потрібна і масштабна реконструкція супроводжувалася чисельними скандалами, пов’язаними з вибором інвестора для цих відповідальних робіт.

Після відвідин Одеського аеропорту Володимир Козак на власні очі побачив, що роботи тут «вийшли з фундаменту, вийшли із землі». Тому є всі підстави розраховувати, що об’єкт, відповідно до наявного графіка, буде зданий в експлуатацію в серпні наступного року. «Якщо все буде гаразд, у липні цього року ми розпочнемо будівництво злітної смуги». Тож свідками першого реального здобутку галузі ми зможемо стати вже за місяць.

А ТИМ ЧАСОМ

Авіарейсу Вінниця—Варшава бути!

Олег ЧЕБАН,
«Урядовий кур’єр»

КОНТАКТИ. З хорошим настроєм повернулася делегація Вінниччини з першого регіонального економічного форуму в польському місті Вишкові. З маршалком Мазовецького воєводства Адамом Струзіком досягнуто домовленостей про відкриття в середині липня цього року авіарейсу Вінниця — Варшава.

На прикладі малого польського міста подоляни мали можливість ознайомитися із системою управління міським господарством, роботою місцевого бізнесу, особливостями співпраці влади і підприємців.

Ця важлива інформація, напевне, знайде відображення в стратегії регіонального розвитку Вінницької області на період до 2020 року, робота над якою триває. Учасникам заходу продемонстровано потенціал області, зроблено наголос на сприятливому в ній інвестиційному середовищі. «У рамках форуму було створено добрі умови для встановлення контактів між бізнесменами. Зокрема польська сторона зацікавлена торгівлею готовими товарами, сільськогосподарською продукцією — зерном, борошном, виробами з нього тощо. Організатори форуму зізналися, що не очікували такої зацікавленості Вінниччиною з боку бізнесменів Мазовії», — зауважив голова обласної ради Сергій Татусяк.