Уп’яте Тернопіль став центром показу української моди. Наші добре відомі творці одягу, а також молоді дизайнери продемонстрували колекції, поділилися досвідом і, звісно, порекомендували, що слід носити наступного сезону. Взяти участь у феєричному видовищі зголосилися й модельєри з Німеччини.

— Тішить те, що маємо змогу розвивати цей проект передовсім у Західній України, підтримувати наших дизайнерів, знайомити із сучасними модними тенденціями. Для нас важливо відкривати краянам нові таланти, а молодим модельєрам дати змогу показати творчий доробок та отримати визнання, — зазначає Марія Гудима, координатор проекту, викладач дизайну Галицького коледжу ім. В. Чорновола.

Елегантності, чарівності та особливої ніжності й теплоти надасть молодій весільна сукня від тернопільської «Наталі-мода». Фото автора

Майдан пробудив патріотичність

На переконання відомого дизайнера Андре Тана, для української моди настав час розквіту. Революція гідності викликала великий інтерес до України, творчих процесів, що відбуваються тут. Зокрема, у полі світового зору — здобутки наших дизайнерів. Андре навіть вважає одним із головних теперішніх завдань для вітчизняної індустрії моди «не втратити цієї зацікавленості, а, навпаки, якомога більше її підтримувати». Водночас закликає українців купувати вироблене й створене в рідній країні і таким чином підтримувати нашу культуру та виробництво. Майдан надихнув дизайнера насамперед на творення футболок, суконь, сорочок з українським орнаментом.

Щоправда, в Тернополі Андре Тан показав власну колекцію осені-зими 2014—2015 років під назвою «Казки». Твердить, що ця збірка одягу — його відповідь на ті доленосні суспільно-політичні події, що вирують-киплять у державі. Колекцію Андре задумав ще до революційного часу, тож спочатку за основу брав казки Пушкіна. Коли ж вибухнув

спротив, додав їй і українськості. У руках моделі тримали сумочки-клатчі — своєрідні сумочки-книжки, на одній з яких зокрема красувався напис «Кобзар». На переконання київського дизайнера, назва його модної збірки — вдала, адже казки завжди викликають позитивне мислення, якого нині українському суспільству не вистачає.

«Кобзар» від Андре Тана. Фото автора

Шовк поєднала з українськими хустками

Патріотичність революційні події пробудили і в Альони Серебрової. На Майдан вона ходила з торбами тушонок та інших харчів. Внутрішньою її потребою стало вивчення української мови. І коли на запрошенні в анонсі днів моди в Китаї побачила проти свого імені означення «російський дизайнер», попросила виправити цю «приголомшливу помилку». Колись, зізнається, на це не звернула б особливої уваги.

Альона охоче працює в етностилі. Вона розробила та запатентувала техніку — тканину з поєднанням шовку та українських хусток і, відповідно, з українськими квітковими візерунками створила колекцію оригінальних суконь, піджаків, пальт, головних уборів. Її вже побачили в Парижі, Мілані, деяких інших містах. Ця колекція стала для відомої дизайнерки «лейтмотивом її творчості багатьох років». Бо Альона переконана, що етніка  актуальна завжди, а надто нині, коли українська орнаменталістика в одязі набуває чи не культових ознак. Тож саме багатство етнічних і національних особливостей, невичерпність колірних рішень живлять творчість Альони Серебрової, допомагають їй дотримуватися життєствердного стилю, в якому є широкий простір для самобутності, інтелігентності та індивідуальності.

Власне, на такі мотиви звернула увагу й молода столична дизайнерка Інна Ігнатевська. Вона представила колекцію українського стилізованого одягу «Народні барви». Стримана гармонійність, цікаві силуети і форми, яскравість визначали творчу добірку Ольги Невінської «Українське бароко». Етностиль становив основу й колекції «Країна мрій» тернополянки Вікторії Буднік.

І повсякденно, і святково, і в народних традиціях — стильне вбрання з колекції «Народні барви» київського дизайнера Інни Ігнатевської.

Шкільні форми теж вишукані

Українці після Майдану відчули себе вільними духом. На це не могла не відреагувати тернопільський дизайнер Катерина Тимочко. Власну колекцію вона так і назвала — «Вільні духом». І представила її неординарно, непересічно. Дівчата-моделі легко, невимушено, природно та радісно дефілювали в літніх сукенках з натуральних тканин, у зручному взутті без високих підборів. Показ мав наліт театралізованості, тож зорганізований кульбабковий перформенс викликав у глядачів справжнє захоплення.

Утім, на те він і подіум, щоб було все красиво, своєрідно й водночас широко  ознайомлювало відвідувачів з найсвіжішими тенденціями в моді.

Львівський модельєр Malva Florea теж запрагла створити «щось легке та повітряне». Задля цього вдалася до застосування французького мережива та натуральних шовкових тканин. А от Ірина Цайдлер з німецького Мюнхена звернула увагу на діловий стиль. Справжню гаму елегантних, витончених весільних і вечірніх суконь підготувала «Наталі-мода».

Прикметно, що організатори фешн-дейс не залишили поза увагою малих модників. Київська дизайнерка Голда Виноградська привезла до Тернополя колекцію шкільного одягу. Перш ніж її створити, модельєр спочатку активно вивчала запити самих хлопчиків і дівчаток, їхніх батьків, вчителів. Зручність, комфорт і краса водночас — так означили цей творчий доробок Голди фахівці.

ПРЯМА МОВА

Чого літо, осінь і зима у моді прагнуть

Андре ТАН, дизайнер:

— Теперішнє літо залюблене в пастельні барви (світло-брунатний з кремовим відтінком, колір м’яти, ранкового неба (ніжно-блакитний), жовтий спокійний). Осінь та зима наймоднішим визнаватимуть синій, темно-синій, сірий, смарагдовий (колір зеленої пляшки).

Головний тренд нинішнього літа: взуваємо зручне взуття — плоский хід, втягнутий гострий носок, а от підбори стали немодними.

Для чоловіків найближчої осені та зими модними будуть піджаки з більш суворими лініями плеча, як у 80—90 роки ХХ століття (великі підплічники), на часі будуть штани, трохи звужені знизу, з манжетами і на підтяжках.