ПОТРІБНА СПРАВА 

На Рівненщині стартує рік сільських шляхів

Хлопцям з багатодітної родини Боровців, що в селі Шпаків Рівненського району, до школи три кілометри. Інколи їх підвозить шкільний автобус, який частенько ламається. Та що зі Шпакова - он із Підгірців тієї ж сільської ради діти аж сім кілометрів почасти чимчикують пішки, та ще й суцільним бездоріжжям. Утім, конкретних адрес такого бездоріжжя на Рівненщині (як, зрештою, і в інших областях) можна назвати значно більше.

- Що ж виходить: на Рівненщині працює 10 щебеневих заводів, а діти в XXІ столітті ходять до школи в гумових чоботах? - справедливо обурюється голова облдержадміністрації Василь Берташ. - Цю проблему маємо невідкладно розв'язати. 2011-й буде у нас роком сільських доріг: мають же люди, врешті-решт, без проблем дістатися до школи, церкви чи магазину. Тож ми розробили обласну програму "Сільські дороги", що передбачає відновлення доріг, від яких, на жаль, подекуди залишилися лише напрями, за допомогою наших місцевих ресурсів і, звісно ж, самих жителів.

Отож ще день-другий - і на сільських дорогах області, насамперед тих, що потребують невідкладного ремонту, закипить робота. Ні, це зовсім не означає, що на Рівненщину раптом випаде фінансова злива абощо. Тут планують об'єднати зусилля райавтодорів, котрі мають необхідну техніку, та місцевих громад, які допомогатимуть у ремонтах доріг. Користуватимуться насамперед власними природними ресурсами, адже є поклади граніту, з якого виготовляють щебінь різної фракційності, чимало родовищ піску, крейди. Тобто гроші лежать під ногами, треба тільки їх підняти. Від обласної влади - ініціатива у вигляді програми "Сільські дороги", від громади - надійне плече підтримки та робочі руки, від дорожників - техніка.

- Наші підрозділи на місцях готові долучитися до цієї вистражданої людьми справи, - каже начальник "Облавтодору" Юрій Проник. - На прикладі гладенької, наче полотно, магістралі Київ - Чоп, що пролягає Рівненщиною, люди побачили, якими можуть і мають бути дороги. До того ж, вони часто бувають за кордоном і справедливо запитують: чому таких шляхів не може бути більше? Справді, ми могли б зробити значно більше доріг, якби мали відповідне фінансування. Поки, на жаль, з початку року отримали лише 12 млн грн. Втім, аби зробити якісну дорогу влітку, треба підготувати всі потрібні матеріали навесні. Дорога, знаєте, як сорочка: не випереш вчасно - швидко зіпсується. В області 40% бруківки: такі дороги свою функцію чи, так би мовити, історичну місію вже виконали - їх потрібно міняти на сучасні. Хоч як буде, а 20 кілометрів нової дороги до нашої славної Пересопниці, де 28 серпня відзначатимуть 450-річчя Пересопницького Євангелія, ми зробимо. І нам не буде соромно перед президентами слов'янських держав, які приїдуть на свято.