Кабінет Міністрів прийняв рішення про скорочення терміну дії водійських прав з 50 років до 30-ти. Крім того, внесено деякі корективи в правила їх отримання. Це рішення було закріплене урядовою постановою, яка дозволяє складання іспитів для отримання водійського посвідчення в центрах Державтоінспекції незалежно від реєстрації за місцем проживання або перебування. Документом також обумовлено, що громадянам, які позбавлені права керування транспортними засобами через пиятику або вплив наркотичних препаратів, посвідчення водія повертається тільки після обов’язкового проходження позачергового медичного огляду та складання теоретичного і практичного іспитів.

А ось депутати, які в перші ж дні роботи вирішили зайнятися темою аварійності на дорогах, так і не наважилися довічно позбавляти прав п’яних водіїв. Парламентарі не підтримали в першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання смертності на дорозі». Цим законопроектом запропоновано внести зміни до статті 286 Кримінального кодексу України.

Відповідно до запропонованих змін, якщо під час ДТП є загиблі або люди отримали ушкодження середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження і було встановлено, що водій перебував у стані алкогольного сп’яніння, його карають позбавленням волі на строк 10 років, з довічним позбавленням права керувати транспортними засобами.

«За роки незалежності 170 тисяч людей загинуло внаслідок ДТП. Майже у половині випадків винні п’яні водії. В тому числі це правоохоронці та високопосадовці, для яких закон не писаний, — зазначив автор документа народний депутат Олег Ляшко. — Моя позиція: у п’яних водіїв треба назавжди відбирати права, а якщо внаслідок ДТП за його участі є жертви — за ∂рати не менш ніж на 10 років. Тільки так ми позбудемося вбивць на дорогах!» На думку народного депутата Андрія Міщенка, така законодавча ініціатива популістична й містить корупційну складову. Й жодним чином не вдосконалює правил дорожнього руху і більшою мірою сприятиме не запобіганню смертності на дорозі, а збільшенню розмірів хабарів працівників ДАЇ.

У майже половині випадків загибелі людей під час ДТП винні п’яні водії. Фото з сайту cincizeci.wordpress.com

«Враховуючи стан корупції в ДАІ, 0,2 проміле, яке вказане в законопроекті, що в межах статистичної похибки, у чесних інспекторів може показати прилад і при випитому горняткові квасу та вживанні спиртовмісних ліків, — зауважує політик. — Доцільніше міру покарання у вигляді позбавлення керування транспортними засобами диференціювати від вмісту алкоголю в крові водія. Для прикладу, в Німеччині довічно позбавляють прав, якщо алкоголю в крові понад 3% проміле.

Фактично цей законопроект ставить за мету карати простих громадян, але ніяк не касту недоторканих: мажорів, суддів, міліціонерів, працівників СБУ, депутатів, міністрів, прокурорів».

У свою чергу народний депутат України Олег Зарубінський переконаний, що в українському законодавстві достатньо суворі норми для того, щоб карати п’яниць і навіть тих, хто випив келих пива. «Зовсім не жорстокість, або по-іншому, суворість покарання, зменшує злочинність, а дуже важлива річ — невідворотність покарання для всіх, лише так ми зможемо змінити ситуацію», — підкреслив він.

«За» проголосували лише 118 із 387 народних депутатів, зареєстрованих у сесійній залі. Верховна Рада відправила цей законопроект на доопрацювання в комітети.