ТЕХНОЛОГІЇ

Контакт-центр державної податкової служби, який забезпечує багатоканальний, безоплатний та рівноправний доступ платників податків до інформаційно-довідкових послуг, уже давно виправдовує своє існування. Послуги тут надають працівники інформаційно-довідкового департаменту з 8 до 20 години в режимі реального часу телефоном та цілодобово з використанням інтерактивного голосового відповідача. Факси та електронні листи приймають упродовж доби, в тому числі у вихідні та святкові дні.

- Окрім того, - каже директор інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби Іван Романов, -постійно інформуємо платників податків електронною поштою (іdd@sta.gov.ua) про зміни та доповнення, що були внесені до нормативно-правових актів з питань оподаткування. З початку нинішнього року надіслали 24,3 тис. таких повідомлень. Про те, що зв'язок двосторонній, свідчить той факт, що з січня по жовтень надійшло 335,8 тис. запитань від платників податків, у тому числі 322,3 тис. - телефоном та 13,5 тис. - електронною поштою і факсом, що на 22,6% більше, ніж за аналогічний період торік. Найбільше запитань стосувалося податку на додану вартість (27,3%), з доходів фізичних осіб (17,2%) та податку на прибуток (майже 15%).

З метою розширення доступу платників податків до послуг контакт-центру з 1 листопада запроваджено нову послугу: "Залиште запитання - ми вам зателефонуємо". Відтепер ті, хто з якихось причин не можуть зателефонувати до центру, мають змогу направити своє запитання електронною поштою, зазначивши номер контактного телефону. Протягом робочого дня фахівці телефонують їм та надають відповіді на запитання.

Про те, що податківці та платники податків спілкуються частіше, однак безпосередньо контактують значно рідше, свідчить і факт, що кількість тих, хто подав звітність в електронному вигляді, збільшилась на 7,2 тис.

Лише у жовтні 2010 року завдяки впровадженню системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності, податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів в областях кількість платників ПДВ, що відзвітували в електронному вигляді, сягнула 79 тис., на дискеті - 137 тис. Задля поліпшення цієї системи департамент доопрацював програмне забезпечення щодо приймання реєстрів, отриманих та виданих податкових накладних, у яких йдеться про великі обсяги. А для того, щоб стимулювати платників надсилати звітність в електронному вигляді, розроблено електронні форми запитів та відповідей з отримання інформації про стан розрахунку з бюджетами.
 

Тетяна КИРИЛЕНКО
для "Урядового кур'єра"