Головним робочим агрегатом нового каналопромивного автомобіля на базі КамАЗу, вартістю понад мільйон гривень, є помпа італійського виробництва, що може створювати тиск до 90 атмосфер. Вода для промивки надходить із захищеного від замерзання 9-кубового резервуара, що дає змогу бригаді автомобіля працювати і при 15 градусах морозу. Потужності нової спецмашини вистачає, щоб вона могла промивати каналізаційні мережі діаметром від 150 до 1000 мм.
— А їх у місті чимало — аж двісті кілометрів! І майже всі ці труби необхідно періодично очищувати від великої кількості забруднень. Зокрема, жири, що накопичуються на стінках труб, поступово звужують їхній діаметр. А ще іржа, пісок, які потрапили в каналізацію, поліетиленові пакети, що осідають у місцях поворотів каналізаційної траси, — розповів директор КП «Луцькводоканал» Іван Корчук. — Засмічення каналізації іноді можна усунути лише з допомогою подібної спецтехніки. В критичних ситуаціях ми викликали такий автомобіль з Києва. Було вирішено придбати цю техніку, вона окупиться, за нашими розрахунками, вже за 2—3 роки.
Зазвичай луцькі комунальники до 5 тисяч разів на рік виїжджають на виклики, пов’язані із прочищенням каналізації. Роботу цю часто виконують з допомогою традиційного йоржа чи дроту. Попри це очищувальні роботи через зношеність колектора потребують максимальної якості, щоб не сталося підтоплень вулиць, підвалів, житлових будинків, дворових територій.
— Тепер наші комунальники отримали сучасний інструмент і можуть розпочати планову системну профілактичну очистку каналізаційних мереж. У перспективі вона проводитиметься і у зливовій каналізації мікрорайонів задля ефективного відведення дощових вод, — зауважив міський голова Луцька Микола Романюк, який разом із журналістами теж побував на «Луцькводоканалі». — І, звичайно ж, при потребі лучани тепер зможуть виручати специфічними послугами цього автомобіля наших сусідів. У тому числі й з інших областей.