Які пріоритетні напрями розвитку галузі у 2014 році? Цьому запитанню присвятив урядовий брифінг міністр освіти і науки Дмитро Табачник. По-перше, його відомство продовжуватиме роботу над Державною цільовою програмою розвитку дошкільної освіти до 2017 року та виконуватиме соціальні ініціативи Президента «Діти — майбутнє України» (мається на увазі забезпечення місцями в дошкільних навчальних закладах додатково 100 тисяч дітей). Окрім цього, вирішуватиме питання наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, активізує роботу дитячих садків із сім’ями.
По-друге, запроваджуватиметься новий зміст освіти у третіх класах загальноосвітніх навчальних закладів та у зв’язку з цим підготовка вчителів початкових класів в інститутах післядипломної педагогічної освіти.
«У центрі уваги — впровадження нового державного стандарту», — так Дмитро Табачник розповів про третій напрям роботи Міносвіти, у зв’язку з яким триватиме підготовка до переходу на новий зміст освіти учнів у шостих класах. Триватиме й формування оптимальної мережі навчальних закладів, які відповідають сучасним потребам населення.
«Спільно з місцевими органами виконавчої влади міністерство здійснює модернізацію спортивних майданчиків ЗНЗ та ДНЗ. Протягом 2014-го планується досягти показника — 27,5 тисячі майданчиків, оснащених сучасним спортивним інвентарем та обладнанням», — заявив міністр, додавши, що також планується створити Всеукраїнську відеотеку педагогічних експериментів. А стимулюватиме обдарованих дітей МОН проведенням інтелектуальних змагань, на кшталт всеукраїнських учнівських олімпіад та конкурсів. Зокрема планується участь команд школярів у дев’яти міжнародних учнівських олімпіадах, в Україні відбудуться і дві міжнародні олімпіади (Міжнародна учнівська олімпіада з історії та Міжнародна Менделєєвська олімпіада з хімії).
У позашкільній освіті, за словами Дмитра Табачника, на дітей також очікують стимули. МОН проведе понад 150 всеукраїнських масових заходів, 14 всеукраїнських та дві міжнародні наукові літні школи. Це по-четверте.
П’ятий напрям має стосунок до професійно-технічної освіти. В цьому контексті головний пріоритет роботи — залучення соціальних партнерів до всіх складових діяльності. Створюватиметься й система забезпечення такої освіти шляхом розроблення сучасних державних стандартів з професій широких кваліфікацій (нових стандартів профтехосвіти вже розроблено 141, у 2014-му міністр пообіцяв іще 80). Всі ПТНЗ підключать до Інтернету. А учні цих закладів зможуть узяти участь у п’яти всеукраїнських та 135 регіональних конкурсах фахової майстерності. Майстри виробничого навчання випробовуватимуть сили у трьох всеукраїнських та 81 регіональному конкурсі професійної майстерності.
Шостий напрям — вища освіта, яку наблизять до європейських стандартів. А сьомий — зовнішнє незалежне оцінювання. Пріоритетні напрями розвитку цієї системи: подальше створення повноцінного банку тестових завдань, їх змісту, процедури проведення ЗНО.