Державне агентство автомобільних доріг України визначилося з пріоритетами на 2014 рік. Передусім відомство опікуватиметься розвитком мережі регіональних та місцевих доріг, завершуватиме розпочаті об’єкти будівництва, розбудовуватиме шляхи державного значення, До таких оптимістичних планів увійшов і один не вельми приємний пункт: розрахунок з підрядними організаціями за роботи минулих років.
У прес-службі Укравтодору повідомили, що такі першочергові завдання відомству спустили не лише згори, а й на основі звернень народних депутатів, громадян та організацій. І, звісно ж, взяли до уваги пропозиції начальників служб автомобільних доріг у регіонах, які добре знають ситуацію на місцях.
Відомство опікуватиметься розбудовою автомобільних доріг загального користування державного значення, що збігаються з міжнародними та національними транспортними коридорами. До них належать: М-03 Київ — Харків — Довжанський, М-04 Знам’янка — Луганськ — Ізварине та М-05 Київ — Одеса.
Західний напрямок також не залишили поза увагою. Тут збираються завершити ремонтно-будівельні роботи на об’єктах, що зазнали руйнувань внаслідок повеней у Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській та Чернівецькій областях.
Що ж до об’єктів незавершеного будівництва, то першочерговими з огляду на їхню соціальну важливість визначені автотранспортна магістраль через р. Дніпро в Запоріжжі та обходи міст Дніпропетровська, Донецька, і Севастополя.
Звісно, для втілення цих планів у життя передусім потрібні кошти. У Законі «Про державний бюджет України на 2014 рік» зазначено, що Укравтодор отримає фінансування з державного бюджету в сумі майже 13 мільярдів гривень. Законодавець визначив, що 10 мільйонів 812,9 тисячі гривень надійдуть з загального фонду та 12 мільярдів 926,664 мільйона — зі спеціального.
Усе б нічого, якби не понад 9,6 мільярда гривень із цієї суми не довелося використати для погашення боргових зобов’язань Укравтодору за кредитами, отриманими під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування. Тож на розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування спрямують понад 3 мільярди 248 мільйонів гривень, а на забезпечення керівництва і управління у сфері будівництва, ремонту і утримання автошляхів — 10,8 мільйона гривень.
Що ж до доріг комунальної власності, які проходять у населених пунктах, то в цьому році з державної скарбниці на їхнє будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання виділяють 2 мільярди 281 мільйон гривень.