ІНТЕР’ЄР

Цій виставці притаманні колористичне розмаїття образів, нічні і сонячні мотиви, елегантність і безшабашність у вияві майстерності

Куратори Зоя Чегусова та Тетяна Кисельова у співпраці з українською секцією Міжнародної асоціації арт-критиків АІСА сподіваються залучити до вражень уболівальників Євро виставку арт-виробів із текстилю. Щоправда, на відкритті виставки шанувальників футболу я не помітив, може, тому, що в Музеї сучасного мистецтва на Глибочицькій було багатолюдно. І жіночно. Хочпевні роботи, які випромінювали лагідність і гармонію світу, створили чоловіки. А брутальні та кострубатіжіночих рук справа.     

Художній текстиль утілюєобразно-пластичні ідеї митців і збагачує засоби виразності у традиційному форматі гобелену, панно, вишивки, батика. Він дивує новими розробками, наприклад, технікою черпаного паперу, коли його доводять розкисанням до стану киселю, опрацьовують і створюють враження вовнистої фактури, в якій митець відсвічує перетин внутрішнього і зовнішнього світів. Майстри також застосовують уже звичну техніку колажу та текстильної аплікації.

 «Каліфорнія»  —  калейдоскоп мистецької уяви киянки Музи Кирпицької. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ 

Здавалося б, кожен знайомий із шитвом, маючи час і бажання, міг би створити щось подібне для дому. Але це буде більш-менш якісний повтор. Первинна ідея. Вона споріднена з відвагоюбути ні на кого не схожим у світі, який продукує і пропонує радіти копіям, рімейкам, клонам тощо.

ТетянаКистьовау колажі «Час розваг» використовує лялькові гумові обличчя, металеві блискавки, кілька тканих фактур, включаючи пейзажні мотиви, щоб створити текстильний палімпсест пам’яті про особистий, внутрішній, час. Василь Охріменко працює з повстю та полотном у відтворенні свого відчуття навколишнього світу —  «Гей, Карпати, сині гори». Наталя Пікуш у фотодруці на полотні «Свята родина» додає до портретів батьків золоті німби: любов та злагода пари як одного цілого. Міські пейзажі Ірини Шостак-Орлової натякають, що й урбанізм може бути ліричним. Плетені із синтетики арт-сукні та декоративні сумки і капелюшки нагадують про суспільство гламуру. По-особливомузвучні роботи, позначені притемненою гамою, уМузи Кирпинської. І не тому, що одна з них присвячена Олегові Скрипці, дейого портрети схожі за технікою на роботи Енді Воргола. Марія Фізер використала декоративну фурнітуру, аплікацію, шнурування і створила одомашнену абстракцію. Ольга Морино представила інсталяцію із лляного шнура і латунного тазу. Отаке «Збирання золотого дощу».

Вживання в інтер’єр: і килима, і людини

У світлого, наче зів’ялого килимка — панно Тетяни Кисильової – власна історія, до якої причетна майстриня Алла Жмайло. Вона подарувала подрузі вінтажні ліфчик та корсет, які Тетяна порізала та використала для вишуканого панно «Негліже». Алла доповнила його інсталяцією з іржавого металу. І куточок став брутально-естетським, таким собі поєднанням жіночого та чоловічого начал у сучасній столичній жінці.

На виставці я зустрів кераміста Неллі Ісупову, яка нещодавно повернулася з Парижа зі своєї виставкив Центрі української культури. Вонаподілилася враженням від арт-текстилю: «На мою думку, мало експериментальних робіт. Я відзначила для себе кілька творів — дуже музичних, з незвичними компоновками текстур, сміливим колоритом».   

Мистецтвознавець Зоя Чегусова, яка півроку готувала виставку, зазначила: «Розвиваючись у руслі художніх ідей і на рівні з іншими видами мистецтва, «дрейфуючи в широтах» постмодернізму й авангардизму, український арт-текстиль у 2000-му перетворився на самобутній національний феномен».

90 робіт 32 фахівців із 10 міст України організатори оголосили шедеврами. Наскільки це відповідає вашому уявленню про досконалість,  можете переконатися до 20 серпня2012 року. До речі, виставка створена на комерційних засадах, її авторськимироботами можна вразити в будь-якому традиційному чи авангардному інтер’єрі.