ТРАНСПОРТ

Прем’єр-міністр Микола Азаров дав старт новому руху столичних електропоїздів
уздовж залізничного кільця

«Зручність міської кільцевої електрички полягає в тому, що її платформи з’єднано з шістьма станціями метрополітену. Це дасть змогу жителям віддалених районів Києва швидше дістатися до центру міста», — наголосив Прем’єр-міністр Микола Азаров, відкривши першу чергу лінії електропоїздів, які рухатимуться залізничним кільцем Київського транспортного вузла. За його словами, така новація, здійснена у рамках проекту «Міська електричка», є нині найефективнішим і, власне, єдиним способом розв’язати проблеми городян.

У супрязі  з метрополітеном

А на годину раніше, о 9:06, глава уряду разом із віце-прем’єр-міністром —міністром інфраструктури Борисом Колесніковим, головою Київської міської держадміністрації Олександром Поповим і керівництвом «Укрзалізниці» та Південно-Західної залізниці увійшов до вагону електропоїзда на станції «Лівий берег». За 50 хвилин посадовці без зупинок проїхали станції «Видубичі», «Київ-Пасажирський», «Караваєві дачі», «Київ-Волинський», «Борщагівка», «Рубежівська», «Сирець», «Вишгородська», «Зеніт», «Київ-Петрівка», «Троєщина», «Лівобережна», «Дарниця».

Вийшовши о 9:56 на станції «Дарниця», Прем’єр вже на брифінгу сказав журналістам: «Ми зараз за 50 хвилин об’їхали навколо Києва, додамо ще 15—20 хв. на зупинки, і виходить, що приблизно ми можемо об’їхати навколо Києва трохи більше, ніж за годину». Він також наголосив, що нині опрацьовуються питання, пов’язані із введенням в експлуатацію швидкісного трамвая на житловому масиві Троєщина, яка приєднається до однієї зі станцій кільцевої електрички. Це дасть змогу у найближчій перспективі розподілити значний пасажиропотік між цими шляхами сполучення, тим самим розвантаживши Московський міст та спростивши проїзд жителям Троєщини до центру Києва.

Кільцева електричка є елементом стратегії розвитку столиці до 2025 року. Тож із цього приводу глава уряду висловився обнадійливо: «Всю цю схему закладено до Генерального плану розвитку Києва. Зараз ми знаходимося на самому початку реалізації тих стратегічних планів, які київська влада за допомогою керівництва країни втілюватиме в життя».

Берег лівий,  берег правий

За вищезазначеним маршрутом, завдовжки 50,2 кілометра, почали курсувати поїзди цього ж вечора. Однак вони рухатимуться у межах київського залізничного вузла лише в час пік: щодня із  6-ї до 9:30 ранку 30 електропоїздів, а з 16:30 до 20:00 вечора — 36 з інтервалом у 15—17 хвилин. І тариф за послуги такого виду транспорту становитиме 1,70 грн по всьому маршруту. Окрім цього, під час другої черги реалізації проекту відкриються і п’ять інших станцій: «Либідська», «Київ-Дніпровський», «Відрадний», «Київська-Русанівка» та «Оболонь».

Завдяки «Міській електричці» столична влада сподівається розвантажити лінії метрополітену, зменшити навантаження на його центральні пересадочні станції у 2,5 раза та поліпшити транспортне сполучення між лівим і правим берегами столиці. Важливим є й те, що з низки станцій пасажири зможуть пересідати на станції усіх ліній метрополітену.

На підготовку ж інфраструктури і рухомого складу для організації руху було освоєно 223 млн грн, з яких 80 млн є коштами держбюджету. Також проведено капітальний ремонт 12 електропоїздів, прокладено 12,4 км нових колій і 43 стрілочні переводи, модернізовано 14 км головних станційних колій, замінено і переобладнано 25 стрілочних переводів. Окрім цього, для забезпечення руху електропоїздів змінено графік руху майже 40 вантажних потягів.