ПРОБЛЕМА

Лише у Києві капремонту потребують 300 тисяч квадратних метрів автошляхів

У Міністерстві інфраструктури вважають, що реформування дорожньої галузі, яким передбачено передати частину доріг на місцевий рівень, має поліпшити ситуацію з нинішнім станом цього господарства. Та в це не дуже віриться. Адже проблема не в підпорядкуванні, а в хронічній нестачі коштів на будівництво та ремонт. 

Термін експлуатації вичерпали 85% автодоріг

Тож нинішні реалії такі, що майже 1,4 мільйона квадратних метрів площі всіх доріг вкриті ямковістю. Шляхи ремонтують лише за сприятливих погодних умов. Нині працює третина асфальтобетонних заводів, однак невдовзі до ладу стануть усі 90.

Не знаю, наскільки реальну ситуацію довели до відома високого керівництва, однак той факт, що траса Київ — Одеса — це справжня фронтова дорога, розповіла мені приятелька. У неї дачний будиночок у селі Винарівка, що за 130 км від столиці. Днями вона туди їздила і на дорогу, яку раніше долала за півтори години, витратила три. Пробила колесо і ледь дотягла до дідівської хати. Зворотний шлях у вихідні, коли на трасі значно більше машин, зайняв чотири години. Тож овочево-фруктовий запас, привезений із села, не тільки влетів у копієчку, а й доповнився змарнованим часом на дорогу і ремонт. Це й не дивно, адже на весь шлях лише від повороту на Мотовилівку є кілометрів із п’ять нормальної дороги. Решта — майже суцільні ями. І якщо їх хоч якось можна об’їхати, це справжнє щастя. Щоправда, й воно випадає лише у світлу пору доби…

Звісно, нарікання на примхи погоди, що прозвучали на зібранні автодорожників, які оглядали одеську трасу, до певної міри виправдані. Однак посилання на те, що мережа автомобільних доріг загального користування України сформована здебільшого в 70—80-х роках минулого сторіччя і спроектована та побудована за старими нормативами, тут ні до чого. Одеську трасу під гучною назвою «автобан» прокладали в роки незалежності. Тому тут скоріше можна взяти до уваги інший аргумент: збільшення кількості транспортних засобів та зростання фактичного навантаження.

То яма, то канава... Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Плани є, справа за їх реалізацією

Попри все це, керівництво держави зобов’язало Укравтодор у найкоротші терміни провести необхідні ремонти, аби гарантувати безпеку і комфортний рух дорогами загальнодержавного значення. Уряд виділив для цього фінансування. За словами Миколи Мездріна, для проведення  ямкового ремонту вже закуплено потрібну кількість ремонтних та паливно-мастильних матеріалів. Роботи буде чимало, адже ямковістю вражено 36,9 тисячі кілометрів доріг загального користування. Укомплектовані необхідним обладнанням понад 300 спеціалізованих бригад, які зможуть повністю ліквідувати ями. Роботи вистачить усім, адже на початок робіт (12 лютого) тільки на основних дорогах державного значення ямковістю? були вкриті 2631 кілометр. 

Роботи тривають на дорогах Київ — Одеса (у Київській та Черкаській областях), Київ — Чернігів, Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка, Житомир — Вінниця, Київ — Знам’янка, Дніпропетровськ — Решетилівка, Дніпропетровськ — Миколаїв, Кіровоград — Миколаїв, Знам’янка — Луганськ — Ізварине. Щодо ремонтів по всій мережі автошляхів, то їх  розпочнуть за сприятливих погодних умов при температурі повітря вище +5, коли підсохне покриття. А за те, що ремонти тривають і в міжсезоння, відомство не варто критикувати. Адже використовуються холодні асфальтобетоні суміші, які підходять до застосування в зимових умовах.

Щоб оперативно відстежувати ситуацію, в Укравтодорі щодня відбувається засідання оперативного штабу. Двічі на тиждень проводять селекторні наради з керівниками регіональних відділень структури. За маршрутами закріплено відповідальних працівників, якість робіт перевіряють на місцях. Наскільки все роблять так, як заплановано, покаже час. Нині ж в Укравтодорі цілодобово працює «гаряча лінія» (044) 287-11-40, 287-42-18, куди може зателефонувати кожний, кому є що сказати.

До речі, Київавтодор визначився зі столичними об’єктами, де в першу чергу буде проведено ремонт, і вже розпочав його. Серед них вулиці: Заболотного, Бориспільська, Саперно-Слобідська, Верхній і Нижній Вали, Богатирська, Мінська, проспекти Ватутіна, Броварський, Палладіна,  Кільцева дорога, Венеціанський міст та міст на Жуків острів. Також передбачено впорядкувати дощову каналізацію на вулиці Оборони, відремонтувати тротуари на мосту Патона.

P.S.  В останній день зими деякі ЗМІ повідомили новину, яка не на жарт розлютила всіх автолюбителів і професіоналів, котрі потерпають від неякісних доріг. Ішлося про те, що нібито Укравтодор відрапортував голові уряду про завершення ремонту 90% дорожнього покриття. Насправді ж ішлося про роботи на основних напрямках шляхів державного значення, за якими пильно стежать у Кабміні. Однак  попри всі зусилля дорожників,  Україна за якістю автодоріг посіла 137-е місце (зі 144) у світі. Принаймні так записано у звіті про глобальну конкурентоспроможність, підготовленому експертами Світового економічного форуму. Вони оцінили вітчизняні шляхи на двієчку з хвостиком.