ТЕПЛА ШКОЛА 

Як можна заощадити на опаленні  дитсадків і навчальних закладів

Інна МИКОЛАЄНКО 
для «Урядового кур’єра»

Щоправда, економія буде потім, а поки лишень вкладають кошти. Адже йдеться про реконструкцію всіх навчальних закладів із використанням енергоощадних технологій.

Прес-служба КМДА повідомила, що на цю справу заплановано залучити майже 800 мільйонів інвестиційних гривень. Програма енергозбереження у навчальних закладах Києва впроваджується у партнерстві з Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України.

Утім, робота почалася ще торік, коли в майже 400 закладах освіти запровадили оперативний моніторинг енергоспоживання, тобто аналіз використання тепла та електроенергії, холодної та гарячої води.

— Система оперативного моніторингу створює основу для впровадження пілотних енергозберігаючих проектів у бюджетній сфері міста. Так, економія бюджетних коштів під час зимових канікул 2011-2012 року становить майже 1,3 млн грн, протягом весняних — 4,3 млн грн, — повідомив начальник Головного управління енергетики, енергозбереження та енергоефективності КМДА В’ячеслав Лісовик.

А цього літа майже 100 шкіл були включені до програми термосанації та утеплення фасадів.

Заступник голови КМДА Леонід Новохатько пообіцяв, що протягом найближчих 2-3 років зроблять усе, щоб у столичних школах було тепло й затишно. Адже, як правило, говорячи про причини дитячих застуд, про холод у школах зазвичай згадують в останню чергу. А тим часом є випадки, коли діти взимку сидять на уроках у куртках...

Тож учні не менше, ніж дорослі, зацікавлені в тому, щоб у шкільних приміщеннях було тепло. Міська влада вирішила зробити з них спільників у цій справі. Перший крок — зараз у столичних школах запроваджують нестандартні уроки. Учнів 6–8 класів навчатимуть енергоощадності на спеціальних факультативних заняттях «Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача». Набуті знання діти відразу ж зможуть застосувати. Адже слухачам факультативу запропонують самостійно провести нескладні енергоаудити своїх шкіл. Оцінку їм поставлять комунальники: за результатами роботи учнів буде визначено школу-переможницю, у якій запровадять проектні пропозиції школярів.

В’ячеслав Лісовик зауважує, що енергетична сертифікація дасть можливість визначити обгрунтовані ліміти споживання енергоресурсів для кожного навчального закладу. Таке пооб’єктне лімітування, за словами фахівців, стимулюватиме навчальні заклади ефективно використовувати енергоресурси. Втім, головне, щоб керівництво шкіл, бажаючи показати найвищу економію, не змусило дітей знову вдягати куртки на уроках…