РЕФОРМИ

Професіонали завжди в ціні

Цьогорічний осінній призов на строкову службу має стати останнім і для військовослужбовців Державної спеціальної транспортної служби Міністерства інфраструктури України: створені, нагадаємо, в листопаді 2004 року на базі Залізничних військ Збройних сил України, нинішні транспортні військові структури також збираються остаточно перейти на контрактну форму комплектування своїх лав. Треба сказати, що професіоналізація для ДСТС — річ не нова, бо вже на сьогодні у відомстві є військові частини, на сто чи трохи менше відсотків укомплектовані контрактниками, а співвідношення, скажімо, сержантів за контрактом до сержантів строкової служби становить приблизно 70% до 30%. 

Разом з тим, завдання постають достатньо складні, зазначив учора під час прес-конференції у Спілці журналістів голова Адміністрації Держспецтрансслужби генерал-лейтенант Микола Мальков. Але виконувані, наголосив він. Робота в цьому напрямку триває різнопланова. Наприклад, у транспортних військових частинах повним ходом перебудовують колишні казарми у впорядковані гуртожитки, де контрактник зможе комфортно мешкати з сім’єю. Та й то перший час, оскільки для військовиків у  Держспецтрансслужбі непогані перспективи отримати власне окреме житло. Починаючи з 2006 року, тут здали в експлуатацію 19 житлових об’єктів у Львові, Червонограді, Чопі, Чернігові, Дніпропетровську, Новомосковську, Кривому Розі та Конотопі, де розташовані військові частини служби. Лише за останній рік збудували три будинки на 24, 12 і 52 квартири, у вересні має прийняти новоселів добудований багатоквартирний дім у Конотопі.

Звичайно, з цілком зрозумілих причин найскладніша ситуація із забезпеченням житлом у столиці, визнав генерал Мальков. Але не безнадійна: ДСТС має кілька гектарів землі, що за всіма параметрами підходить для спорудження житлового будинку більш як на 500 упорядкованих квартир. За пайової участі інших силових відомств, для яких житлові проблеми помітно гостріші, ніж у транспортників, звести такий будинок цілком до снаги. Тим паче, що залізничникам буде потрібно лише сотню з лишком квартир, решта б поповнила житловий фонд тих самих Міноборони та МВС.

Власне житло — хороший стимул для контрактника. Фото Володимира ЗAЇКИ

Певна річ, важливе значення при переході на контрактне військо має розмір грошового утримання. Поки що воїни-транспортники похвалитися високими заробітками не можуть, в середньому зарплата контрактника першого року служби не перевищує двох тисяч гривень. Якщо вдасться реалізувати заплановане урядом підвищення рівня  грошового забезпечення військовослужбовців, це стане добрим стимулом у виборі подальшого життєвого шляху юнаками призовного віку, зауважив Микола Мальков.

Утім, переваги контрактної служби для багатьох з них очевидні вже й зараз. Новобранці-контрактники мають широкі можливості, так би мовити, моделювати свою військову кар’єру, самостійно обираючи майбутній фах, місце служби і навіть підрозділ. У навчальному центрі ДСТС можна безкоштовно набути таких дефіцитних зараз і на «гражданці» спеціальностей, як машиніст бульдозера, екскаватора, автогрейдера, скрепера, автомобільного крана, радіотелеграфіст, електрик-дизеліст, акумуляторник, монтер колії, монтажник-мостовик тощо. І це без таких специфічних професій, як сапер, понтонер, водолаз тощо — загалом 23 спеціальності. Окрім того, можна заочно продовжувати навчання в цивільних навчальних закладах за спорідненою спеціальністю, або стати курсантом вищих військових навчальних закладів чи військових кафедр.