ОБЛИЧЧЯМ ДО ЛЮДЕЙ.  Той, хто колись мав досвід започаткування власної справи, знає який це головний біль. Безкінечна біганина по кабінетах, де не зрозуміло, що від тебе хочуть. До цього додаються черги, нерви, тижневі пошуки людини, яка має тобі підписати папірець чи поставити печатку. Розказувати про цей драйв можна було б без кінця.

Тому аби полегшити марафонські забіги по кабінетах цього року в Криму серйозно взялися за організацію та облаштування «Єдиних дозвільних центрів».  Долучили до цієї роботи і міжнародну технічну допомогу, адже за підтримки проекту USADI ЛІНК  дозвільні центри автономії змогли отримати  необхідну сучасну офісну техніку. І результат не змусив себе довго чекати.  За інформацією Міністерства економічного розвитку і торгівлі Криму за останній рік кількість дозвільних документів, виданих кримськими центрами, збільшилася  майже удвічі — до 26 тис., що є найкращим  показником по Україні. Нині в Криму функціонує 25 єдиних дозвільних центрів, по одному в кожному регіоні.

В одному з таких центрів у Ялті я й побувала. Олена Буян, в. о. начальника відділу «Єдиний дозвільний центр» розповіла, що нове приміщення з хорошим ремонтом і прекрасним устаткуванням вони отримали 15 липня цього року, хоча центр існує ще з вересня 2010 року.  У таких умовах добре працюється всім. Тут вистачає місця, щоб людина могла присісти, спокійно вирішити свої питання, заповнити необхідні папери. Та й державні адміністратори з хорошою технікою встигають прийняти  за день чималу кількість підприємців, видаючи в  середньому за місяць до 400 дозволів, а влітку й до 600. За десять місяців 2011 року до центру звернулося понад 4500 підприємців, яким видали понад 3 тис. документів дозвільного характеру.

Як розповіла керівник центру, ситуації в роботі виникають різні, бо ж люди сюди приходять не з однаковим настроєм, але будь-які конфлікти вирішуються відразу і без зайвих негативних емоцій. «В нашому кабінеті підприємці для нас і цар, і Бог», —  констатувала Олена Буян.

Все ніби добре, та ось тільки чи ми такі, чи система, ну ніяк не можемо обійтися без ложки дьогтю в бочці з медом. «У нас є дуже суттєва проблема — це непробивна стіна деяких дозвільних органів», — бідкається керівник центру.

Як розповіла пані Олена, дуже цікава і неприємна ситуація склалася з ДАБК (державний архітектурно-будівельний контроль). «Парадокс ситуації  у тому, що у ДАБК змінилась законодавча база, і от саме ці зміни ми ніяк не можемо отримати. Ми їх постійно благаємо: шановні, дайте нам схему дозвільної процедури. Скажіть, про що ми повинні говорити людям, які планують будівництво, чи ще щось пов’язане з отриманням дозволу з цієї структури, а у відповідь – тиша», — з сумом у голосі констатує Олена Буян.

Для того, щоб швидше розв’язати цю проблему,  ялтинський дозвільний центр звернувся з листом до кримської влади. Оскільки відсутність інформації, де прописана процедура отримання дозволу в різних дозвільних органах дуже дошкуляє професійній роботі державного реєстратора. «Розумієте, одна справа допомогти заповнити бланк, а інша — пояснити людині в які двері стукати. Розкласти по поличках, які спеціалісти будуть цими питаннями займатися, хто, де і, головне, коли буде підписувати документи підприємцю, і що для цього йому треба зробити», — розповіла начальник відділу. Але пані Олена не сумнівається в тому, що найближчим  часом ця ситуація буде вирішена, адже ця проблема, за її словами,  стосується не тільки Ялти, а й всіх центрів півострову.