Микола КОТЕНКО
для «Урядового кур’єра»

На думку експерта авіагалузі Богдана Долініце відсутність підтримки вітчизняних авіакомпаній з боку держави може призвести до монополізації українського авіаринку іноземними компаніями. Як це сталося, зокрема,  у Польщі.

«Країна, економічні показники якої ставлять в приклад лідерам Євросоюзу, навіть після кризи 2008 року демонструє позитивну динаміку. Але при цьому, допущені помилки з надто всеосяжною лібералізацією авіаринку  призвели до того, що польська авікомпанія LOT хоча і залишається лідером у сфері авіаперевезень Польщі, але її частка  на місцевому ринку скоротилася до 30 відсотків, хоча раніше сягала 70. Тому на статус флагмана перевезень компанія нині претендувати не може», - прогнозує експерт.

Богдан Долініце також зазначає, що підтримка національного авіаперевізника  державою вкрай необхідна, якщо ми не хочемо його втратити. А про такий варіант розвитку подій свідчить сумний досвід низки європейських авіакомпаній.  «Саме через відсутність держпідтримки в різні роки припинили своє існування болгарська авіакомпанія  «Balkan», естонська « Estonian Air», угорська «Malev» та ряд інших», - впевнений експерт.

Як відомо, раніше Державіаслужба виступила з ініціативою зробити жорсткішими правила видачі призначень на виконання авіаперевезень. Однак лобісти зарубіжних авіаперевізників почали всіляко гальмувати та критикувати наміри Державіаслужби.