ПОВЕРТАЮЧИСЬ ДО НАДРУКОВАНОГО. Як уже повелося, впертість черкаської міської влади, яка не хоче чути ні людей на мітингах, ні резони правоохоронців, ні інші аргументи про незаконність самовільного ущемлення прав пенсіонерів та ветеранів, останнім часом проявляється сповна. Ще й підігрівається провокаційними повідомленнями місцевої преси про те, що, мовляв, новація щодо значного обмеження перевезень пільговиків дала змогу вже в перший місяць «вимушених реформ» працювати без збитків. Ох і муляють комусь ті пенсіонери! Пільговики, як пише одна з газет, «звільнили місця тим, хто платить».
Здавалося б, логіка проста: раз із держбюджету не виділяється достатньо коштів для покриття витрат КП «Черкасиелектротранс» на перевезення пільговиків, отже і транспортувати їх не треба. Так розмірковували депутати міськради, ухвалюючи рішення про так звану «реформу». Такої думки дотримується і нинішній в.о. директора «Черкасиелектротранс» Василь Буренок. І бадьоро рапортує: «Виторг за годину роботи тролейбуса на лінії до проведення реформи становив 60 гривень, сьогодні – 80. Тобто, ці показники зросли на 40,41 %. А це означає, що робітники тролейбусного парку вчасно отримають заробітну плату».
Щоб переконатися в абсурдності цих підрахунків, не потрібно заглиблюватися в економічні викладки. Досить постояти на зупинці та порахувати кількість тролейбусів із написом «Спеціальний» (читай — платний для всіх), які напівпорожні проходять багатьма маршрутами. Особисто я за годину нарахував 12 тролейбусів, які пройшли напівпорожні, тобто в їхніх салонах їхало по 10—15 осіб. Тим часом десятки людей годинами мерзли на зупинці, чекаючи отого омріяного «безкоштовного», який, можливо, колись з’явиться, ніби манна небесна, та ощасливить задубілих від осіннього вітру стареньких. Згідно з «реформою» шість тролейбусів із 70, що мають працювати на лінії, повинні возити й пільговиків. Однак їх не знайдеш удень з вогнем.
Як зауважила пенсіонерка Людмила Бабенко, це просто знущання над ветеранами. Невже підприємство понесе великі збитки, коли в будь-який тролейбус сяде кілька пільговиків? Все одно вони йдуть порожні.
Тож які саме чинники таки поліпшують економіку «Черкасиелектротрансу»? Адже ми далекі від думки, що його керівник поширює неправдиву інформацію. На певні висновки наштовхують попередні заяви міського голови Черкас Сергія Одарича, який не раз стверджував, що до згаданого реформування, яке включило в себе й заміну керівництва та інші організаційні зміни, там було далеко не все в порядку з обліком, траплялися й нечисті на руку працівники, котрі, можливо, привласнювали частину виручки…
Отож чи не тут собака зарита? Спробували навести порядок — ось і результат. І не варто кивати на пенсіонерів, які заслужили того, аби їх возили безплатно. Принаймні, урядових постанов з цього приводу ніхто не відміняв.
Розмірковуючи про можливу ситуацію з перевезеннями пасажирів у наступному році, керівник підприємства натякає, що і тоді все залежатиме від розміру субвенції, яку одержать від держави тролейбусники. Тобто потрібно розуміти так: пенсіонерам, зважаючи на економічну ситуацію, чекати на поліпшення нічого.
Тоді постає резонне запитання: чому міська влада не шукає можливостей забезпечити право людей на пільгові перевезення, не обмежує інших видатків, без яких можна обійтися, а заламує руки саме ветеранам?