КАР'ЄРА

Юний художник сьогодні у першій десятці кращих дизайнерів світу
 
Такий шлях швидко подолав Магомед Довженко. Він родом з Грозного, йому лише 16 років, а його замовники - світові бренди. Мотиви для футболок Nіke, плакати для компанії Fіat, дизайн обкладинки для британського журналу Dіgіtal Arts - все це в житті Магомеда пройдені етапи. Стрімка історія успіху одного з найзатребуваніших дизайнерів-ілюстраторів Німеччини здається тим більше неймовірною, якщо врахувати, що він - стовідсотковий автодидакт, пише Deutsche Welle.
 
А почалося все два роки тому з бажання створити незвичайну аватарку для он-лайн-профілю. "Мені сподобався не тільки результат, а й сам процес малювання й доробки малюнків на комп'ютері. Потім на мої картинки посипалися замовлення від друзів і знайомих", - згадує школяр з Кельна.
 
Бунтар і експериментатор
 
Сьогодні Магомед Довженко, або просто Маго, - помітна постать у міжнародному середовищі художників-ілюстраторів, представник "нового покоління". У тематичних блогах безліч заміток і коментарів на його адресу, в яких його називають то експериментатором, то бунтарем. Сприймаючи похвали як належне, Маго удосконалює й постійно поповнює арсенал своїх технічних прийомів - від оригінальної чорно-білої графіки до колажу кислотно-барвистих комп'ютерних елементів і мальованих від руки зображень.
 
"Малювання - це моя пристрасть, тому виконання замовлення для мене - не трудомістка робота, а шанс пофантазувати. Іноді замовники визначають конкретні рамки, але часто моїй креативності не ставлять меж. Тому можна бути сміливим", - по-юнацьки просто заявляє талановитий самоук.
 
Інтернет як старт у кар'єру
 
При цьому мрійником-романтиком уродженця Північного Кавказу, який у юному віці переїхав з родиною в Німеччину, зовсім не назвеш. Уже в 14 років від безцільного "зависання" в мережі він перейшов до цілеспрямованого пошуку професійних контактів в Інтернеті. Свої перші роботи Довженко розмістив на дизайнерській платформі Behance, і незабаром вони обросли позитивними коментарями відвідувачів сайту.
 
Дехто розмістив його малюнки у своїх блогах, дизайнери запропонували спільні проекти - так закріпилися перші контакти в професійному середовищі. А незабаром надійшла й перша ділова пропозиція - розробка графічного мотиву для футболок американської фірми Dresscode.
 
Після успішного здійснення першого замовлення Маго було не зупинити. Він буквально закидав своїми резюме різні міжнародні дизайнерські агентства з проханням включити його роботи в їхні картотеки.
 
"Мені було 14 років. Я не боявся відмов і не думав про наслідки", - розповідає талановитий тінейджер. Часом він навіть приховував свій вік, аби не викликати упередженого ставлення в потенційних замовників. Однак найчастіше вік відігравав найменшу роль, а найпереконливішим аргументом виявлялися неповторні роботи Магомеда.
 
Незабаром, набравшись сміливості, він звернувся до всесвітньо відомої дизайнерської мережі KDU (Keystone Desіgn Unіon), штаб-квартира якої розташована в Нью-Йорку. Бути занесеним у каталог цієї мережі означає потрапити в рейтинг тисячі найкращих дизайнерів-ілюстраторів світу. 16-річний Магомед сьогодні входить до його першої десятки.
 
А далі, як у казці: участь у дизайнерських виставках, публікації в журналах, інтерв'ю й особистий агент на додачу. Стали надходити замовлення від таких велетів, як Adіdas, Hennessy, Dіesel, Johnson&Johnson. При цьому успіх не запаморочив Довженку голову, а навчив думати прагматично. Його найближча мета після закінчення школи - одержати диплом дизайнера, а років через п'ять відкрити своє агентство в Нью-Йорку.