Це був приємний сюрприз: на відкриття VIII Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої розвитку вищої освіти України, директор Українсько-Китайського центру розвитку культури і освіти Вей Лімін прийшла з букетом. Вручаючи його ректорові Київського національного університету технологій та дизайну України Іванові Грищенку, де проходила конференція, вона подякувала за якісну підготовку китайських  студентів.

На думку першого заступника міністра освіти і науки Володимира Ковтунця, КНУТД провів величезну інноваційну роботу, яка сприятиме реформуванню вищої школи, а академік НАПН України Іван Грищенко не лише обґрунтував освітній процес як вид економічної діяльності у своїх наукових працях, а й на практиці втілює це в життя. 

Говорив про це на конференції і ректор Національної академії управління професор Сергій Єрохін: «Конференції, які вже вісім років проводить КНУТД, — одні з найважливіших наукових заходів. Ідеї, які тут виголошують, впливають на освітню політику держави, а першими їх втілюють у КНУТД з хорошим економічним ефектом».

«У КНУТД створено та опрацьовано економічну модель діяльності університетів, — сказав перший віце-президент НАПН України Володимир Луговий. — Набутий досвід має служити всій Україні».

Університетська система в країні, за його словами, розбалансована, дубльована, децентралізована у плані ресурсів, без концентрації яких не може бути ефективної діяльності закладу. На думку президента Академії фінансового управління академіка НАПН України Тетяни Єфименко, це не галузева, а загальнодержавна проблема. Освіті потрібні інновації. Напрацювання учасників конференцій вказують шляхи реформування, але вони можливі за участі освітян, роботодавців, органів влади.

Зробивши комплімент на адресу КНУТД, ректор Вищої школи менеджменту з Польщі Павел Чернецький сказав про необхідність зростання ефективності освіти в Україні. Щоб усе вдалося, переконаний він, треба починати не із сумнівів, а віри в успіх.

Саме з таким настроєм вісім років тому розпочинав роботу на посаді ректора Іван Грищенко. Успішна економічна діяльність передбачає мотивацію, тому в університеті кожен зацікавлений працювати краще. «Ми виходимо з того, що вища освіта, — каже академік НАПН України Іван Грищенко, — фундамент розвитку суспільства, а університет має бути флагманом галузі, для якої готує кадри. Вчені повинні займатися наукою, впровадженням своїх розробок у виробництво. Тільки за такої умови можна вчити студентів не на прикладах учорашнього дня, а  на новинках завтрашнього. Наш університет став дослідницьким, підприємницьким, енергоощадним. Здобутки вчених за останні роки відзначено трьома Державними преміями в галузі науки і техніки, а заклад прийнято до Міжнародної хартії університетів, внесено до ТОП-100 кращих дизайнерських шкіл світу. Міжнародні конференції з проблем економіки активізують практичну діяльність. Ми вчимося економно господарювати. До інноваційних процесів залучаємо студентів».

Глибше перейматися освітянськими проблемами мають представники влади, роботодавці, щоб підтримувати прогресивні напрацювання задля майбутнього.

Микола ПЕТРУШЕНКО
для «Урядового кур’єра»