Масштабний інфраструктурний проект, який реалізують у Львові за фінансової підтримки ЄБРР, набуває реальних обрисів. Будівництво нового трамвайного маршруту, який уже восени з’єднає  центральну частину міста з найбільшим житловим мікрорайоном Львова Сихівським, у розпалі.

— Одночасно на об’єкті виконуємо кілька видів робіт, — розповідає головний інженер фірми-підрядника «Онур» Олександр Добоні, — дорожники монтують трамвайні плити, прокладають рейки і замощують їх плиткою. Роботи виконуємо з випередженням графіка, вже облаштовано понад  70% трамвайних плит, 35% колії і майже третину площі замощено плиткою. Найскладніші етапи пройдено.

На головній новобудові міста (загальна вартість проекту «Трамвай на Сихів» — 17 мільйонів євро, з яких 6 мільйонів — кредит ЄБРР, стільки само —кошти міського бюджету і 5 мільйонів — грант німецького уряду), щодня зайнято 220 людей та понад 40 одиниць техніки. Як і планували,  буде чотири розворотні кільця. А загалом прокладуть майже 5,2 кілометра колії.

Одночасно на об’єкті виконують кілька видів робіт. Фото з сайту stramlive.tumblr.com

Невдовзі будівельники розпочнуть заміну колектора на вулиці Стуса — виконуватимуть ці складні роботи закритим підземним способом. Технічний нагляд та супровід проекту здійснює компанія Egis-international. Тому, повідомив представник французької компанії П’єр-Ів Тесьє, щоб уникнути порушення чи відхилення від проекту, відповідно до правил отримання гранту ретельно контролюють якість матеріалів, які використовують на прокладанні трамвайної колії, і якість виконання робіт. Нині, запевняє французький експерт, жодних проблем нема.

Але може загальмувати темпи робіт і введення в експлуатацію  нового трамвайного маршруту досі не вирішене питання перенесення ринку «СантаБарбара», територія якого має стати кінцевою зупинкою четвертого маршруту: на жоден із запропонованих варіантів не погодилися місцеві підприємці.

Та попри непросту ситуацію Львівський міський голова Андрій Садовий переконаний: міській владі вдасться знайти порозуміння із підприємцями, адже львів’яни зацікавлені в реалізації цього конче потрібного проекту.

Доки  триває будівництво, у міськраді розв’язують серйозну проблему пошуку коштів на придбання нових трамваїв: на новий маршрут мають вийти й нові комфортабельні машини.  Європейський банк оголосив тендер на купівлю 5 львівських трамваїв електронівського виробництва, які вже добре зарекомендували себе на вулицях рідного міста.

А після закінчення будівництва трамвайної колії займуться і благоустроєм. Уздовж нового маршруту збираються висадити дерева й кущі, відновити газони вздовж колії. Вирішили, що для озеленення використають калину. Це символічно, адже, за словами голови Сихівської райдержадміністрації Ірини Маруняк, саме калина найбільше пасуватиме проспекту Червоної калини.