ПОЗИЦІЯ

Рішення про підвищення мита на ввезення іноземних автівок спрямоване  на підтримку власного виробника та збереження робочих місць у галузі

Під час спілкування з користувачами соціальної мережі Фейсбук Прем’єр-міністр Микола Азаров відповів на актуальні запитання, а також обгрунтував деякі останні рішення влади. Зокрема, глава уряду пояснив, чому вирішено підвищити розмір мита на ввезення іноземних автомобілів. Це, за словами Миколи Азарова, вимушений крок, пов’язаний з підтримкою вітчизняного виробника і відновленням робочих місць.

«Протягом останнього року вітчизняні автовиробники практично зупинилися. Вони не витримали конкуренції з дешевшими імпортними автомобілями, що завозяться як з Росії, так і з інших країн. А це означає, що десятки тисяч людей фактично залишилися без роботи», — сказав Микола Азаров.

При цьому він зауважив, що цей захід є тимчасовим, і як тільки ситуація виправиться, її буде скасовано. «А наші імпортери повинні подумати про те, щоб максимально здешевити витрати, і ми готові з ними зустрічатися і допомагати їм у тому, щоб не збільшувати вартість імпортних автомобілів. Ми також розуміємо, що в цій галузі теж є робочі місця, також працюють люди, і тому ми б не хотіли нанесення збитку цій важливій і потрібній справі. Бо ми прекрасно розуміємо, що вітчизняний автовиробник не може сьогодні повністю закрити потреби наших людей в автотранспорті», — наголосив Прем’єр.

Вітчизняні виробники автомобілів не повинні простоювати. Фото УНIAН

По сантиметру з водія

Також Микола Азаров відповів на запитання про те, куди йдуть гроші автовласників, що сплачуються на утримання доріг. Він пояснив, що дороги в Україні будуються і ремонтуються насамперед за рахунок сплати акцизного збору: 1,57 гривні в ціні одного літра бензину А-95. Крім того, на дорожнє будівництво спрямовуються кошти збору за першу реєстрацію транспортного засобу, ввізні мита на транспортні засоби, шини, нафтопродукти, що в сумі становило в 2012 році 15 мільярдів 367 мільйонів гривень. Також на дорожнє будівництво направляються й інші кошти з місцевих і з державного бюджетів.

«Для того щоб порахувати в середньому, скільки кожен автовласник сплачує акцизу, можна взяти кількість легкових автомобілів, що стоять на обліку. Їх у нас 9 мільйонів 148 тисяч. Нашими дорогами також пересувається 2 мільйони 208 тисяч вантажних автомобілів, 371 тисяча автобусів, а всього з урахуванням автомобілів, що належать до Міноборони, інших відомств, — приблизно 12 мільйонів транспортних засобів. Якщо повернутися до того, скільки наш власник автомобіля сплачує акцизного податку, тобто яким чином він особисто бере участь у ремонті і будівництві доріг, то приблизно виходить 992 гривні», — сказав Прем’єр-міністр.

За його словами, на ці гроші можна здійснити ямковий ремонт приблизно 5 квадратних метрів дороги, капітальний ремонт — приблизно 1,5 квадратного метра, а якщо говорити про будівництво, то приблизно 2,5 сантиметра дороги першої категорії.

Микола Азаров повідомив, як витрачалися кошти в 2012 році: «3 мільярди 153 мільйони пішло на повернення боргів за кредитами минулих років. Було перераховано 2 мільярди 212 мільйонів у регіони у вигляді субвенції на ремонт і будівництво доріг. Близько 10 мільярдів пішло на будівництво, капітальний ремонт, в тому числі  на ямковий ремонт основних напрямків. Було приведено в порядок 1 тисячу 601 кілометр автомобільних доріг. У тому числі такі як Бориспіль — Полтава, Харків — Донецьк, Київ — Житомир, Херсон — Сімферополь, Львів — Шегині, Дніпропетровськ — Донецьк —Луганськ та інші ділянки доріг. Було приведено в порядок також 837 кілометрів місцевих доріг. А масштаби сьогоднішніх руйнувань на дорогах — це приблизно 45 тисяч кілометрів».

Прем’єр зазначив: для того аби впоратися з таким обсягом ремонтних робіт, урядом прийнято рішення про залучення кредитних ресурсів і мобілізацію всіх джерел, що є в державному та місцевих бюджетах. «На жаль, не скрізь зараз погодні умови дають змогу приступити до ремонту в повному обсязі, але як тільки погода дозволить, роботи будуть розгорнуті в максимально широкому масштабі», — підкреслив Микола Азаров.

Не оберіть базіку

Запитали Прем’єра і про те, які якості повинен мати градоначальник Києва. «Я вважаю, що, перш за все, на чолі міста повинен стояти професіонал, який розбирається в питаннях ЖКГ, транспорту, розміщення продуктивних сил, фінансів та багато іншого. Якщо хтось думає, що базіка може керувати таким великим містом, як Київ, то він глибоко помиляється», — сказав глава уряду.

Він нагадав, що кияни двічі обирали міським головою Києва Леоніда Черновецького, команда якого через свої професійні якості не здатна була вирішувати питання життєзабезпечення міста з населенням майже 4 мільйони осіб. Тож було прийнято рішення розділити функції мера і глави столичної адміністрації. «Хотілося б, щоб на виборах мера кияни не повторили помилки », — сказав Микола Азаров.

Нелюд отримає своє

Не оминув Прем’єр і питання  звірячого злочину проти вагітної жінки, що скоїв майор міліції Сергій Ярошенко в місті Борзна Чернігівської області. «Хочу сказати, що я обурений і вражений цією подією, як і всі нормальні люди. Безумовно, буде проведено в повному масштабі розслідування, я таке доручення вже дав. Потрібно розібратися, чому ця, не повертається язик сказати слово, «людина» в 2002 році була поновлена в органах міліції наказом тодішнього міністра. Слід перевірити, хто сприяв його поверненню на службу, чому так довго люди терпіли ті неподобства, які він дозволяв собі. Він з міліції був звільнений лише 2 місяці тому», — цитує слова Миколи Азарова департамент інформації та комунікацій секретаріату КМУ.

При цьому Прем’єр зазначив, що колишній майор міліції ніколи не перебував і не міг бути в Партії регіонів, хоча б з тієї простої причини, що працівники правоохоронних органів не мають права, відповідно до законодавства, бути членами політичних партій.

«Це розслідування буде на контролі, а встановлений судом злочинець буде відповідно покараний. У цьому можна не сумніватися!» — запевнив громадян глава уряду.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»