ПРОБЛЕМА

Значна частина споживачів металопластикових вікон в Україні вкрай незадоволена їхньою якістю

Переважна більшість цієї продукції, що виробляється в нашій країні, взагалі не відповідає ні українським, ні європейським нормам та стандартам.

Проте споживачі часто-густо купуються на дешевий товар, який аж ніяк не може бути якісним.

Кореспондент "Урядового кур'єра" провів своє невелике розслідування, щоб з'ясувати, наскільки це є правдою і як можна розв'язати таку проблему.

Живемо без норм

За словами директора із маркетингу та збуту однієї з компаній Ігоря Бінковського, справді, можна з великою часткою впевненості твердити, що близько 55-60% металопластикових вікон, виготовлених у нашій країні, не задовольняють ні вітчизняні стандарти, ані європейські норми. А, за даними цього експерта, до 99% таких вікон, що збуваються в Україні, також і виробляються саме у нас. Виходить, що українські компанії виробляють значну частину неякісної продукції. А це вже, як кажуть, не лізе ні в які ворота.

Чому так відбувається? Дуже цікавою є точка зору одного з операторів ринку, який побажав залишитися невідомим, і зрозуміло чому. Так, за його словами, останніми роками обсяги продажу металопластикових (та й інших) вікон значно скоротилися. "І річ тут далеко не в кризі. Просто за кілька років споживачі практично замінили свої старі "радянські" вікна на сучасні. А термін експлуатації якісних вікон становить багато років. Тобто якщо ви поставили собі якісні вікна, то будете їх замінювати років через 15. А що ж робити виробникам? Вони не можуть залишатися без роботи, тому чимало компаній не лише виробляють неякісну продукцію, щоб зекономити, а й щоб такі вікна скоріше вийшли з ладу і ви знову потребували їхніх послуг", - наголошує експерт-інкогніто.

Бути насторожі

За словами І. Бінковського, неякісні вікна завжди є найдешевшими, але різниця в ціні на аналогічну продукцію не може становити 15-25%. Як пояснює експерт, якщо таке сталося, то споживач повинен насторожитися, бо отримати таку "знижку" він може лише за рахунок відмови від застосування деяких комплектуючих.

Наприклад, чимало фірм економлять на так званому ущільнювачі - елемент, який виконує у вікні дуже важливу функцію, пов'язану із приляганням склопакета до профілю рами і стулки. В цьому разі виробники вікон використовують ущільнювачі низької якості, що позначається на функ- ціональності металопластикового вікна вже за два-три роки.

Однак і монтаж вікон у нас роблять часто-густо неправильно, поспіхом. Так, за свідченням фахівців, навіть високоякісне вікно, якщо воно неправильно змонтоване, втрачає 50% своїх споживацьких якостей.

Слід зазначити, що в Україні є фірми-виробники, які, користуючись брендом відомих компаній, "штампують" продукцію, використовуючи ці марки. В той же час на профілях виробників є відповідне маркування, яке може розшифрувати лише професіонал.

"Тому найкращий варіант, коли ви хочете купити вікна з відповідного профілю від відомих брендів і сумніваєтесь, що вони є справжніми, треба подзвонити на "гарячу" лінію виробника віконної системи і переконатися - продає він вікна, вироблені з оригінальних систем, чи ні", - зазначає І. Бінковський.

Отже, лише так споживач може сьогодні нівелювати ризики від покупки неякісного товару в Україні. А які ж правила гри слід змінити на нашому ринку, щоб таких проблем узагалі не було?

Чесні виробники переконані, що найперше слід створити галузеву асоціацію, яка братиме участь у сертифікації виробництва та готових виробів. Така структура повинна мати повноваження на рівні Держстандарту. Взагалі, в Україні вже існують галузеві норми, однак вони просто не виконуються. Тож допоки гравці на ринку вікон не домовляться про дотримання існуючих норм усіма без винятку компаніями, доти будь-які заборонні методи не спрацьовуватимуть.