ПЕРСПЕКТИВА. Проект програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів країни на період 2012-2020 років передбачає, крім іншого, приведення тарифів на проїзд у підземці до рівня економічно обґрунтованих витрат. Простими словами це означає, що жетон коштуватиме значно більше за нинішню ціну.

Загальна вартість усіх робіт по метро України складає 57 млрд грн, роботи з виконання буде виконувати Мінінфраструктури.

У програму вписані масштабні плани по продовженню чинних та будівництву нових ліній як у Києві, Харкові та Дніпропетровську, так і в Донецьку. Все це - виключно за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

У столиці планують продовжити гілку від станції «Червоний Хутір» до станції електрички «Лісництво». Також буде побудоване продовження Куренівсько-Красноармейчской лінії до масиву Теремки-I. Правда - з введенням в експлуатацію після 2020 року. Але вже в 2014 році метро повинно дійти до Одеської площі.

Дотягнуть метро і до Виноградаря - до 2021 року, а от гілки на Жуляни не буде, так само, як і Лівобережної гілки.

Для Харкова у відомстві Колеснікова передбачили продовження Олексіївської лінії до станції «Проспект Перемоги» на півночі, і до станції «Одеська» - на півдні. Однак від продовження Холодногірсько-Заводській лінії відмовилися.

Дніпропетровську, схоже, не пощастило найбільше. Добудувати вирішили тільки продовження єдино поки діючої лінії - від станції «Вокзальна» до станції «Жовтнева площа».

Донецьк, згідно з проектом програми, отримає найбільшу кількість бюджетних коштів на своє метро після Києва - 11,5 млрд грн. При цьому практично всю суму, - 11,3 млрд. грн., - Передбачається пустити на будівництво наземної лінії метро з Макіївки в центр Донецька (так звана «Монорельсова лінія»).

Що ж до раніше озвучених планів з будівництва трьох гілок підземних ліній - все це залишиться на папері. А недобудована ділянка від майбутньої станції «Пролетарська» до станції «Білий Лебідь» так і залишиться недобудом. За новою програмою його планують законсервувати.

ТСН