Нещодавно на традиційній осінній виставці-ярмарку «Львівський товаровиробник — 2014» (після успішного торішнього дебюту і виходу на міський маршрут багатосекційного трамвая) львів’янам презентували чергову розробку славетного львівського заводу «Електрон» — тролейбус із низькою підлогою.

На подвір’ї Палацу мистецтв того дня яблуку ніде було впасти: відвідувачі виставки намагалися потрапити на презентацію першого тролейбуса марки «Електрон» та побувати у ролі пасажирів новенької машини. Це цілком зрозуміло, адже в місті давно не оновлювали парк електротранспорту, їздити львів’янам доводиться у некомфортних зношених  тролейбусах, які вичерпали ресурс. 

Дванадцятиметровий красень розраховано на перевезення 106 пасажирів. Фото з сайту auto.vesti-ukr.com

Дванадцятиметровий тролейбус із низькою підлогою — красень підвищеної комфортності, розрахований на перевезення 106 пасажирів, став головним експонатом цьогорічної виставки-ярмарку. Новинка, виготовлена у цеху  спільного українсько-німецького підприємства «Електронтранс», відповідає європейським стандартам. Велетень сучасного дизайну в яскравих тонах виграшно виокремлюється серед аналогів міського транспорту.

На зупинці він наче робить реверанс, «опускаючись» перед пасажирами та зменшуючи дорожній просвіт-кліренс. Тож люди з обмеженими можливостями, літні львів’яни  без проблем заходять, а за потреби і заїжджають у салон. Для цього потрібно натиснути сигнальну кнопку в салоні, й інвалідний візок завдяки відкидному пандусу потрапляє всередину. Людині, яка супроводжує інваліда, не доведеться притримувати візок на крутих поворотах чи під час різкого гальмування: у салоні є спеціально облаштоване місце, де можна паском безпеки зафіксувати такий транспортний засіб.

Сидіння, що особливо важливо, з огляду на рівень культури поведінки окремих пасажирів вандалостійкі. В салоні встановлено інформаційні монітори, табло з рухомим рядком. А розвиває тролейбус швидкість до 70 кілометрів на годину.

За безпеку руху відповідають електронні системи контролю та керування, зовнішні й внутрішні камери відеоспостереження. Комфортно почуватимуться пасажири  і в холодну пору року: повітряні калорифери добре обігріватимуть салон тролейбуса взимку, а влітку від спеки рятуватиме кондиціонер. Водночас тролейбус-велетень споживатиме на 40% електроенергії менше.

Ця машина вже курсує одним із завантажених маршрутів №2. Водій Роман Кручко, якому одному з перших довірили тролейбус, не нахвалиться  новинкою: машина й справді дуже надійна. Ще кілька таких, як повідомили у міській раді, планують замовити для міста на  «Електроні».

До речі, ще одна «електронівська» машина — трамвай — днями виїде на вулиці міста. Рухомий склад трамвайного парку ЛКП «Львівелектротранс» поповнився трисекційним трамваєм «Електрон», який прийнято в експлуатацію та передано на баланс підприємства. Кілька днів він проходитиме випробування та обкатку, після цього вийде на міські лінії.