У Миколаївській облдержадміністрації під час засідання «круглого столу» обговорювали стан і перспективи реалізації реформи системи надання адміністративних послуг. Представники громадських організацій, районних державних адміністрацій, спеціалісти різних державних структур зібралися, щоб дізнатися результати моніторингу, який проводили протягом чотирьох місяців громадські активісти, а також визначити, в чому полягають успіхи реформи системи надання адміністративних послуг, яка «пробуксовує». Для досліджень було обрано обласний центр, місто Вознесенськ та селище Доманівка.

Розпорядженням Кабміну від 16 травня 2014 року визначено, що адмінпослуги передано від державних органів центрам надання адміністративних послуг. Іншими словами, тепер звичайному громадянинові не потрібно ходити чиновницькими коридорами, вистоювати в чергах, щоб отримати довідки. Можна звернутися в ЦНАП (центр надання адмінпослуг), здати документи, а довідка «прийде сама». Це стосується різних пільг, субсидій, довідок і підтверджень.

На жаль, більшість людей ні про такі центри, ні про перелік послуг уявлення не мають. «Головна проблема тут — інформаційна, — заявляє начальник відділу державних адміністраторів та забезпечення їх діяльності Миколаївської  облдержадміністрації Людмила Мураховська. — Люди не йдуть у центри, бо не знають, як легко можна отримати наприклад посвідчення, не простоюючи в чергах. Нині на Миколаївщині створено 24 центри, зокрема в районах. За всеукраїнськими показниками область посередині. На цю програму поки що не надано жодної копійки, тож не можемо собі дозволити таке задоволення, як електронне адміністрування послуг. В ідеалі — людина не відходячи від комп’ютера отримує в електронному вигляді свою послугу. Ми цього прагнемо. Але поки що це тільки плани».

Про те, що заважає реформі надання адміністративних послуг, розповів один з ініціаторів проведення моніторингу представник Вознесенської громадської організації «Агентство економічного розвитку» Сергій Аверков. Він розповів про проблеми в реалізації реформ.

Передусім — законодавчого характеру. Наприклад, назва самих адмінпослуг, які визначено розпорядженням Кабміну, не збігається із вказаними на офіційному сайті Державної міграційної служби. Це створює незручності в роботі. Є матеріально-технічні, організаційні й проблеми інформаційної сфери. Як заявляє Сергій Аверков, є величезний дефіцит інформації про реформи й зміни у сфері надання адмінпослуг. Особливо складно орієнтуватися в цій системі жителям сіл та невеликих населених пунктів.

Ініціатори засідання запропонували власне бачення успішнішого проведення реформи. Так, потрібно визначити загальний перелік адміністративних послуг, які надають на конкретній території; проаналізувати якість інформаційних карток послуг; проаналізувати стан виконання розпорядження КМУ №523 та визначити перешкоди, які заважають передати послуги у ЦНАП; підготувати пропозиції щодо інформаційного супроводу реформи.