Перед входом у Харківський історичний музей, який відкрився  після реконструкції, з’явилося  кілька скіфських баб. Встановили їх на зеленій клумбі, під розкішними ялинками на одному з майданів міста.  Всі ці пам’ятки старовини не лише прикрашають центр Харкова, а й привертають увагу до багатої історії краю як жителів міста, так і його гостей.

— Ми показували дітям ваш Діснейленд, як називають тепер Парк імені Горького, — розповідає, фотографуючись біля скіфських баб, сім’я Горбунових з російського міста Бєлгорода. — Їхали вже на залізничний вокзал і побачили це диво історії, отож вирішили зробити  фото на пам’ять.       

Не встигають вони відійти від кам’яних ідолів, як біля них з’являються  нові бажаючі сфотографуватися. Серед них майбутні студентки Олена Зубрич та Наталія Хрошева.

— Нам дуже цікаво, — кажуть дівчата. — Ми знаємо, що подібні скіфські баби стояли раніше на курганах в  Ізюмському районі області, звідки ми родом.  Вони є свідченням  кочових народів ХІ—Х століть до нашої ери, яке збереглося донині в селах Довгеньке, Бражківка і Куньє. Тепер усі ці кам’яні баби та  зібрані з інших районів  області стоять на горі Кременець як свідки сивої давнини. Чи не з цієї гори приїхали вони й до Харкова?

Відповіді на це та інші запитання багатьох харків’ян, яких також цікавить попередня прописка пам’яток старовини, довелося шукати у фахівців. Прояснив ситуацію головний архітектор міста Сергій Чечельницький, який  і повідомив, що саме ці скульптури, датовані ХІV століттям до нашої ери, стояли біля Харківського історичного музею і 20, і 30 років тому. Щоправда, їх могли бачити лише відвідувачі культурного закладу у його внутрішньому  дворику. Перед реставрацією музею їх  прибрали, спакували і лише тепер виставили, але вже на загальний огляд.

Жодну з фігур, за словами головного архітектора Харкова, не  реставрували, щоб зберегти їх автентичність. Він також повідомив, що разом зі скіфськими бабами вхід у Харківський історичний музей прикрашатимуть ще й старовинні гармати часів царської Росії.