З 1 по 8 січня 2014 року залізниці України навантажили 5577 вагонів — 358,2 тисячі тонн зернових вантажів, в тому числі на експорт перевезено 343 тисячі тонн, на внутрішній ринок — 15,1 тисячі тонн. У середньому щодобово за цей період по залізницях навантажувалося 44,7 тисячі тонн, або 697 зерновозів. Проте це майже втричі менше, ніж у грудні 2013 року. Навантаження знизилося у святкові та вихідні дні. Тепер залізничники очікують ажіотажного попиту на зерновози та вимог замовників задовольнити замовлення в оперативному режимі. За умови роботи залізниць в нормальному плановому режимі наявного вантажного парку зерновозів цілком достатньо для забезпечення вантажоперевезень. Проте в період інтенсивних відвантажень, зокрема під час перевезень зерна нового врожаю, дефіцит вагонів створюють самі експедитори або трейдери, не маючи загального плану рівномірного навантаження, що допоміг би оптимально розподілити парк вагонів між усіма заявниками.
Через обмежені можливості портів та елеваторів із навантаження/вивантаження такий підхід значно ускладнює логістику перевезень. Крім того, досить часто узгоджені та прийняті плани не відповідають переробним спроможностям партнерів залізниці по навантаженню та вивантаженню.
Як зазначає прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту, попередніх планових замовлень на перевезення зернових на весь січень 2014 року надійшло лише 4637 вагонів, при тому, що залізниці вантажать 50 000 зерновозів на місяць.
Відділ новин
«Урядового кур’єра»