На Полтавщині проводять ямкові ремонти, відколи зійшов сніг. Мабуть, так на дорожників вплинула торішня загальноукраїнська кампанія, спрямована на кардинальне поліпшення стану наших автошляхів. Але їхня активність незабаром спала, бо закінчився асфальт. Кажуть, біля села Копили під Полтавою відфрезовані ямки засипали сумішшю асфальтної крихти навпіл із землею. Це помітили й зафільмували активісти, і незабаром відео вже гуляло інтернетом, де з ним ознайомилися й члени Кабміну. А ознайомившись, зробили оргвисновки.

У двадцятих числах березня залишив посаду директор Полтавського облавтодору. «Здається, 8 березня вже минуло, тому засипати ями землею з травою і квітами навіть жартома вже не смішно. До речі, це не перше ноу-хау Полтавського облавтодору: минулого тижня вкладали асфальт у дощ», — прокоментував звільнення директора облавтодору керівник ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» Артем Гриненко.

На Полтавщині сподіваються в цьому році використати на відновлення доріг 100 мільйонів гривень. Фото автора

Нині дорожники наводять лад на своїх територіях. Прибирають узбіччя, оновлюють та замінюють дорожні знаки. Насамперед робітники ДП «Полтавський облавтодор» працюють на дорогах загальнодержавного значення та на ділянках автошляху міжнародного значення Київ — Харків — Довжанський.

Водночас демонтують знаки, що регулюють рух транспорту в зимовий період. У Решетилівці, Березовій Рудці Пирятинського району та Комендантівці Кобеляцького оновили туристичні вказівники.

 Пріоритетними напрямами роботи дорожніх будівельників цього року будуть: будівництво об’їзду біля Лубен, завершення ремонту ділянки траси Полтава — Олександрія в межах від Полтави до Кременчука та початок зведення шляхопроводу на перетині трас біля Кобеляк. Можливо, почнуть робити і мостову переправу біля Кременчука, а то й у самому Кременчуці. Про це активно дискутують у комплексі з об’їзною дорогою. Це розвантажить дороги одного з промислових центрів Полтавщини від інтенсивного вантажного потоку й підвищить безпеку на них. А багатостраждальний Крюківський міст, вочевидь, доведеться капітально реконструювати.

— Мені б хотілося, — зазначив перший заступник голови Полтавської облдержадміністрації Андрій Пісоцький, — щоб на відновлення доріг область цього року використала не менш як 100 мільйонів гривень.

Але на заваді цьому може стати банальна перешкода. Зі слів Анатолія Мягкохліба, через недофінансування дорожнього господарства протягом багатьох років майже не залишилося кваліфікованих дорожніх будівельників. Південьзахідшляхбуд, Укртрансбуд, КШБУ-27 значно зменшили обсяги робіт, дехто фактично припинив діяльність. Так втрачається кваліфікація: одна річ — робити дороги в селах, інша — вийти на міжнародну трасу.

Щодо фінансування ремонтів у населених пунктах, то допомагати з цим матеріально обласна влада обіцяє тільки на умовах співфінансування з місцевого бюджету.  Залучатимуть до ремонтів і місцеві підприємства, які найбільше розбивають дороги. Наприклад, на Решетилівщині у ремонт шляхів певний внесок зроблять «Кернел», «Нібулон», комбікормовий завод. У Шишацькому районі задіють, окрім обласного бюджету, бюджет Шишацької об’єднаної територіальної громади, райради, місцевих агроформувань, компанії ДТЕК та депутатські кошти.

Борються в області й із засиллям великовагового транспорту на автошляхах. Вагові комплекси розміщують на облаштованих майданчиках. За допомогою спецтехніки проводять зважування. Водій одразу отримує чек, у якому зазначено вагу транспортного засобу. На дорогах державного значення заборонено рух транспортних засобів загальною вагою понад 40 тонн, а дорогами місцевого заборонено їздити, якщо вага вантажівки становить понад 24 тонни. Цього року, за словами Анатолія Мягкохліба, вже зафіксовано понад 70 випадків перевантаження. Це багато, бо за весь 2016 рік таких було 200.

Згідно з інформацією заступника начальника управління Укртрансбезпеки у Полтавській області Володимира Кужеля, у 2017 році за пошкодження дороги нараховано сплату 42 тисячі гривень. Для порівняння: за весь минулий рік — 52 тисячі.