За підсумками року, що минає, обсяг виконаних комерційних рейсів авіакомпанії «Антонов» зріс на 15% порівняно з торішнім показником, а сума надходжень — на 41%. Про це «УК» повідомив керівник авіакомпанії «Антонов» Михайло Харченко. За його словами, підсумки цього року перевершили плани авіапідприємства завдяки підвищеному попиту на ринку авіаперевезень, а також самовідданій праці всіх підрозділів авіакомпанії «Антонов».

Перевезення турецького супутника Turkstat 5A в контейнері Airbus, спеціально розробленому для перевезень супутників літаком Ан-124-100. Фото ДП «Антонов»

Рік рекордів

«2021-й став рекордним за завантаженням, нальотами, доходами. Завдяки цьому авіакомпанія «Антонов» нині лідер на світовому ринку авіаперевезень великогабаритних і надважких вантажів, посунувши конкурентів», — підкреслив Михайло Харченко. 

Географія перевезень авіакомпанії «Антонов» охоплює всі регіони світу. Авіакомпанія співпрацює з більшістю виробників нестандартних вантажів, серед яких Boeing, Lockheed- Martin, Sikorsky, General Electric, Airbus, Thales Alenia, Leonardo. Окремі договори має з ООН, мін-оборони Сінгапуру. 

«Останніми роками наша авіакомпанія посунула російську «Волга — Днепр» не лише з ринку авіаперевезень в інтересах країн НАТО, а й у сегменті космічних супутників. Дедалі частіше цей чутливий вантаж перевозять українські «Руслани». Це майже 50% перевезень світового ринку супутників, які доправляємо завдяки наявності спеціального низькопрофільного вантажного обладнання, що дає змогу перевозити високі супутникові контейнери», — зазначив у коментарі «УК» керівник авіакомпанії «Антонов». За його словами, таке обладнання спроєктували конструкторські відділи ДП «Антонов». Це ноу-хау підприємства і підсумок багаторічної роботи антоновських фахівців.

Серед основних здобутків авіакомпанії 2021 року — підписання контракту на використання літаків авіакомпанії в межах програми Strategic Airlift International Solution (SALIS), за якою Україна й НАТО співпрацюють із 2006 року. За програмою виконують стратегічні вантажні авіаперевезення в інтересах країн НАТО і ЄС. 

«Контракт між агенцією НАТО з підтримки й постачання (NSPA) та компанією Antonov Logistics SALIS GmbH (ALS) зазвичай подовжують щотри роки. У жовтні цього року вперше за історію наших партнерських відносин його укладено на п’ять років, що свідчить про зростання довіри партнерів до нашої авіакомпанії», — зауважив Михайло Харченко.

65 тонн поштових відправлень

Авіакомпанія «Антонов» фактично за півтора місяця чотирма «Русланами» вивезла значну частину майна контингентів країн НАТО з Афганістану. Керівництво NSPA надіслало подяку за своєчасне виконання цієї програми. 

У червні до перевезень за програмою НАТО долучився Ан-225, доправивши до Намібії 70 тонн гуманітарного вантажу — медичні маски та інші засоби індивідуального захисту від міністерства оборони Німеччини. Серед проєктних вантажів було великогабаритне обладнання для гірничовидобувної, нафтогазової, енергетичної, аерокосмічної галузей промисловості.

Щодо незвичайних для авіакомпанії вантажів, то запам’яталося перевезення близько 135 тисяч поштових відправлень загальною вагою 65 тонн літаком Ан-124-100 з Польщі до Києва для компанії «Нова пошта». Наші співвітчизники вчасно отримали очікувані посилки напередодні різдвяних і новорічних свят. 

У планах авіакомпанії «Антонов» на 2022-й — оновлення літаків комплектуючими виробництва Канади та США. «Першими модернізуємо три «Руслани». На модернізацію «Русланів» і «Мрії» плануємо протягом п’яти років вкласти власні кошти — щонайменше 10 мільйонів доларів на кожен літак. Передбачаємо встановити на них нове бортове обладнання на базі комплексу CMC Electronics і провести глибоку модернізацію двигунів Д-18Т у серію 3М із кращими показниками щодо шумів та емісії», — ділиться планами на осяжну перспективу Михайло Харченко. 

Нині всі літаки компанії завантажено повністю. Шість Ан-124-100 «Руслан» та Ан-225 «Мрія» працюють як годинник. Їх рейси заплановано на початок 2022 року.