Що українські дороги — справжнє випробування для кожного водія, зовсім не новина. Однак таких шляхів, як у Черкасах, ще треба пошукати. Тільки в’їжджаєш у місто — тебе чекають приховані пастки: провалля, яких одразу просто не видно, тим паче у вечірній час. Така ж ситуація і в самому місті. Одну з центральних вулиць, бульвар Шевченка, на одному відрізку за літо трохи підлатали, але буквально поруч — ями та вибоїни, яких не об’їхати. Скільки автомобілістів уже постраждали від такого безладдя, важко й злічити. Найцікавіше, однак, те, що ситуація з дорогами рік у рік не тільки не поліпшується, а й погіршується. Як згадують старожили, більш-менш відремонтовані шляхи в місті були ще в сімдесятих роках минулого століття…

На початку нинішнього року на облаштування шляхів, як повідомили в міській раді, планувалося витратити понад 17 млн грн, проте після внесення змін до законодавства стосовно транспортного збору цю суму було зменшено до 9 млн грн. Однак наявних коштів катастрофічно бракує — їх розподілено на поточний, середній ремонти та асфальтування внутрішньо дворових територій та тротуарів. Це поліпшило ситуацію тільки частково. Загалом же картина не змінюється.Минули весна й літо — пора, коли можна було ефективно вести ремонтні роботи. Тільки тепер, одержавши певні кошти за рахунок продажу муніципальних облігацій, міська влада починає щось робити на дорогах.

За словами заступника міського голови Олексія Леонова, ще тільки планується укласти договори з переможцями тендера на ремонт доріг, а сам ремонт думають розпочати наприкінці вересня. Та, очевидно, вже поспішати немає куди: незабаром ударять холоди, ями засипле снігом, а там, дивись, і весна прийде, коли все доведеться починати спочатку.

Невже ситуація безвихідна? Якщо місто не спроможне за десятки років вирішувати проблему належного облаштування та утримання шляхів, то чому це не хвилює обласну владу? Тим паче, що подібна ситуація з дорогами й у багатьох районних центрах. Як виявилося, хвилює. Як повідомив недавно на брифінгу голова Черкаської облдержадміністрації Сергій Тулуб, коштів на черкаські дороги виділили достатньо, але здійснювати ремонт заважають «процедурні питання», пов’язані з тендерами. Якщо якась одна фірма виграє тендер, то інша подає в суд, і тому ніяких робіт, відповідно до законодавства, проводити не можна, адже треба дочекатися рішення суду.

— Я недавно порушував це питання на засіданні Кабміну. Пропонував зробити щось, аби полегшити вирішення цієї проблеми, дати можливість ефективно використати кошти, — сказав Сергій Тулуб. За його словами, зараз більш як половина коштів, які виділені як державна субвенція, перебувають на рахунках Держказначейства. Через процедурну тяганину ремонт доріг в області зволікається.

А поки чиновники думають, як вирішити питання, чується тріск побитих на вибоїнах машин. Є, однак, люди, які від того задоволені. Принаймні, кількість майстерень з ремонту автомобілів у місті останнім часом різко зросла…