Той, кому доводиться їздити дорогою від Черкас до Сміли, знає, як по ній пересуватися — асфальтове покриття розтануло разом із снігом. На узбіччях часто побачиш пошкоджені машини. Тим часом Служба автомобільних доріг області, на чиєму балансі дорога, запевняє, що ситуацію виправить. А поки що радить водіям запастися терпінням та вчитися оминати ями. Ось тільки навіщо вкладати в ремонт дороги десятки мільйонів гривень, якщо кожні два-три роки знову потрібно починати все спочатку?

Зрушенняє

— Згідноз розпорядженням Кабінету Міністрів від 14 березня, на цю дорогу з державного бюджету спрямовано 22 мільйони 288 тисяч гривень, — розповів перший заступник начальника Служби автомобільних доріг Черкаської області Руслан Якубов. — Однак поки що Міністерство фінансів офіційно про це не повідомило Укравтодор. Коли це буде — невідомо. Сподіватимемося, що до кінця року дорогу таки впорядкують. На жаль, наданих коштів на повноцінний ремонт навряд чи вистачить, адже нині тільки на закритий семикілометровий відрізок шляху, за даними Служби автомобільних доріг, потрібно 82 мільйони гривень. Очевидно, до державних субвенцій доведеться залучати ще й кредитні чи інші ресурси. 

Оскільки дороги — одна з найголовніших проблем області, до її розв’язання активно підключилася й облдержадміністрація. За словами очільника ОДА Юрія Ткаченка, питання фінансування ремонтних робіт потроху вдається вирішувати. Є певні зрушення у наданні коштів на ремонт доріг Черкаси — Сміла та Сміла — Кам’янка. Зараз розглядають питання капітального ремонту сполучення Корсунь — Городище та доріг Уманського району.

Алгоритм дій

Через брак коштів ремонтні роботи на дорогах загального користування місцевого значення вирішили фінансувати спільно з державного та місцевих бюджетів. Відповідний алгоритм залучення коштів на місцях одержали всі райони. Про це повідомив заступник голови — керівник апарату облдержадміністрації Сергій Овчаренко.

Механізм залучення коштів для аварійного ямкового ремонту доріг загального користування місцевого значення розробилив Службі автомобільних доріг області спільно з фахівцями облдержадміністрації. Згідно з ним, на умовах співфінансування здержавного бюджету на ремонт уражених ямками доріг у кожному районі надаватимуть 60 % необхідних коштів, 40% — із місцевих. Як зазначив перший заступник начальника Служби автомобільних доріг Черкаської області Руслан Якубов, райони можуть спрямувати на ремонт доріг близько 54 мільйони гривень.

— Із сільських бюджетів кошти акумулюватимуться на рівні районних адміністрацій, — пояснив розроблений порядок Руслан Якубов. — Звідти за розпорядженням голови чи рішенням сесії районної ради Службу автомобільних доріг як основного балансоутримувача автошляхів Черкащини визначатимуть отримувачем і замовником робіт. Чітко вказуватимуть назву дороги,адресність цього об’єкта та вид ремонтних робіт, по завершенні яких райони здійснюватимуть оплату.

Натомість на місцях міркують над власним механізмом дій, а також над відповідними районними програмами, за якими сільські та селищні ради матимуть право спрямовувати фінанси на ремонт доріг до районного бюджету.

Запропонований алгоритм залучення коштів керівники районів збагнули і вже готові працювати у цьому напрямі, запевнив Сергій Овчаренко й додав: поки що тільки у двох районах області — Шполянському та Городищенському — ремонтні роботи на належному рівні.