Послідовно та планово виконують урядову програму капітального ремонту доріг до 2022 року, яка передбачає істотне поліпшення якості доріг в Україні і поєднання обласних центрів сучасними автошляхами. На цьому наголосив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, інспектуючи стан будівництва та ремонту доріг загального користування в трьох областях — Київській, Черкаській та Вінницькій. У центрі уваги ділянки трас М-05 Київ — Одеса та М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка. Вони входять у міжнародний транспортний коридор GO Highway, який має поєднати українські чорноморські порти з польськими портами у Балтійському морі. Роботи з будівництва цього коридору почалися торік, і цього року профінансовано окремою бюджетною статтею 4 мільярди гривень. За планом, до кінця 2019-го системно оновлять шлях від Львова до Умані.

Майже в кожному районі тривають дорожні роботи, виходить техніка. Фото з Урядового порталу

Володимир Гройсман нагадав, що п’ятирічну програму капітального ремонту доріг затверджено в 2018-му. «Тож через чотири роки з’єднаємо всі обласні центри якісними автошляхами. Ремонт може прискоритися завдяки коштам міжнародних фінансових організацій. Уряд розмірковує, як з’єднати сучасними дорогами й районні центри. Загалом активний ремонт розпочато доволі рано завдяки погодним умовам та вчасно проведеним тендерам. Фактично у кожному районі тривають дорожні роботи, виходить техніка. Уже готують нові тендери на нові ділянки. Поступово відходимо від ямкового ремонту і збільшуємо частку капітальних. Тенденцію до проведення ямкового ремонту зламаємо», — цитує Прем’єра департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів.

Перебуваючи на трасі  Київ — Одеса, глава уряду наголосив, що цей шлях вельми важливий для України, і цього року на його відновлення передбачено 800 мільйонів гривень.

«Останній ремонт траси був у 2004-му, але відтоді за нею належно не доглядали, і вона зруйнувалася. У Черкаській області одна з найбільш аварійних ділянок. Тут відмовилися від ямкового ремонту і одразу почали капітальні роботи — демонтаж старого покриття й укладення нового шару асфальту за сучасними технологіями. Цього року буде відремонтовано 60 кілометрів траси М-05. Оголошуємо тендер на ремонт решти дороги Київ — Одеса на суму приблизно 2,5 мільярда гривень. Загалом за два роки буде 3,2 мільярда. По завершенні робіт у наступному році дорога буде у нормальному стані», — пообіцяв  Володимир Гройсман.

Перебуваючи у Вінницькій області на ділянці траси М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка, глава уряду нагадав, що на дороги цього року передбачено 55 мільярдів гривень. «Маємо нову якість технології будівництва. Якщо дорога не проходить перевірки якості, не оплачуємо виконані роботи», — зауважив Прем’єр і додав, що всі заявлені на поточний рік плани буде виконано — у контексті ремонту доріг і проведення інших важливих для країни реформ.

Відповідаючи на запитання журналістів під час спілкування з пресою, Прем’єр заявив, що зниження НАК «Нафтогаз України» ціни на газ на 300 гривень за тисячу кубів з 1 травня — гарний початок для подальших знижень. «Коли монополіст використовує своє ексклюзивне становище і враховує лише власні комерційні інтереси, це ненормально. Я радий, що вистачило здорового глузду для рішення про ціну на газ. Більше гратись у кота й мишей ні з ким не збираюся. Це вдруге я поставив таку жорстку вимогу перед Нафтогазом. Третього разу не буде. Тому нехай працюють на країну і збільшують видобуток українського газу, шукають дешевший газ у всьому світі», — цитує Володимира Гройсмана Укрінформ.

Саме за дорученням Кабінету Міністрів НАК «Нафтогаз України» спільно з представниками уряду розробив новий механізм визначення регульованої ціни, який дає змогу не лише уникнути підвищення вартості газу для населення та теплової генерації з 1 травня 2019 року, а й зменшити її до рівня 8247 гривень за тисячу кубометрів (кінцева роздрібна ціна). Цей механізм передбачає такий підхід: якщо ринкова ціна газу для промислових споживачів нижча за встановлену в постанові КМУ №867 від 19.10.2018 р., ціна для населення відповідно знизиться. Якщо ж ринкова вартість газу для промисловості зросте понад визначений урядом рівень, то ціна для населення залишиться на цьому рівні.

Глава уряду повідомив журналістів, що готовий співпрацювати з Володимиром Зеленським після його інавгурації, а також іншими гілками влади заради розвитку країни. Головне, щоб не було ідеологічних розбіжностей. «Усі мають співпрацювати: глава держави, парламент, уряд. Бо мета одна: приймати правильні та ефективні рішення для розвитку країни. Люди обирають владу не для того, щоб її гілки ставили одна одній палиці в колеса. Усе залежатиме від пріоритетів, поглядів, консультацій, проведених між Президентом, Верховною Радою і Кабміном», — акцентував Прем’єр.

Він підтвердив, що братиме участь у парламентській кампанії. «Треба запропонувати рішення, які зроблять Україну сильнішою. Розумію, як це потрібно зробити. Безумовно, це має бути об’єднання професіоналів, які можуть якісно робити свою справу», — резюмував він.

Наталя ПИСАНА
для «Урядового кур’єра»