ЗАВДАННЯ

З настанням тепла по всій країні має розпочатися будівництво  та реконструкція автошляхів

Уряд докладає всіх зусиль, щоб у найкоротші терміни поліпшити ситуацію на дорогах України. Про це заявив Прем’єр-міністр Микола Азаров під час спілкування з користувачами соціальної мережі Фейсбук. За його словами, нинішня зима для автодорожнього господарства була найважчою за останнє десятиліття з точки зору перепадів температури та кількості опадів. Крім того, наприкінці минулого року Укравтодор мав значні фінансові труднощі, що позначилося на обсязі введених в експлуатацію доріг.

Перевершити 2011-й

Як повідомляє департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ, всього в Україні 170 тисяч кілометрів доріг, з яких протяжність автомобільних шляхів державного значення становить приблизно 52 тисячі кілометрів. При цьому вартість будівництва 1 кілометра дорожнього покриття в Україні становить майже 40 мільйонів гривень.

«А тепер порівняємо вартість аналогічного будівництва з деякими європейськими країнами: наприклад, у Польщі вона майже в 2 рази вища, у Німеччині — в 2,5 раза. Тобто у Німеччині кілометр автомобільної дороги першої категорії — 4 смуги руху — це приблизно 100 мільйонів гривень»,—зазначив Прем’єр. Він додав, що в Україні на будівництво та ремонт доріг в рік  виділяється приблизно 20 мільярдів гривень.

«Легко порахувати, що цих 20 мільярдів гривень вистачить усього лише на 500 кілометрів. Вартість ремонту може змінюватися від 13 до 22 мільйонів гривень. Цілком очевидно, що за таких обсягів фінансування розраховувати на радикальну зміну ситуації дуже швидко досить важко», — зауважив глава уряду. Тож, за його словами, необхідні дуже великі інвестиції в дорожнє будівництво.

Проте Микола Азаров поінформував, що, попри проблеми, які існують, очевидний прогрес за останні роки спостерігається. Так, у 2008 році відремонтовано та побудовано всього 329 кілометрів автодоріг, у 2009 році — 92 кілометри, у 2010-му — вже майже тисяча кілометрів, у 2011 році — 2007 кілометрів, у 2012-му — 1600 кілометрів. «Ми бачимо, що за останні три роки ривок зроблено дуже великий. Однак, як я вже сказав, необхідно серйозніше збільшення темпів будівництва і ремонту доріг», — наголосив Прем’єр.

За його словами, зараз вживаються заходи щодо запуску асфальтобетонних заводів, завезення бітуму, гравію, інших сипучих матеріалів, підготовки техніки, наповнення фінансовими ресурсами дорожніх організацій тощо.

«Перед Укравтодором поставлено завдання протягом місяця за тимчасовою схемою ліквідувати так звану ямковість на основних дорогах та підготуватися до того, що з початком теплої пори всюди організувати масштабні роботи з капітального ремонту і будівництва доріг. Поставлено завдання перевершити рівень 2011 року», — повідомив глава уряду. Аналогічне завдання стоїть і перед керівниками місцевих органів влади, оскільки більша частина доріг, а саме понад 120 тисяч кілометрів, перебуває в управлінні місцевих органів влади.

Уряд чекає  на пропозиції

Також Микола Азаров розповів про інші актуальні питання розвитку держави. Зокрема, за його словами, до кінця лютого уряд ухвалить програму активізації економічного розвитку, спрямовану на підтримку вітчизняних виробників. При цьому глава уряду зазначив, що у спеціальному засіданні Кабінету Міністрів візьмуть участь Президент та Голова Верховної Ради. «Це свідчить про те велике значення, яке має для нашого народного господарства ця програма. А потім почнеться найважливіший період — період її реалізації», — підкреслив Прем’єр.

Крім того, найближчим часом буде проведено спеціальне засідання уряду з питання реформування залізничного транспорту. За словами Миколи Азарова, на цьому засіданні буде проаналізовано результати роботи залізниці за останні три роки та визначено напрямки подальшого реформування залізничного транспорту. «Ми налаштовані самокритично, тому якщо у вас є які-небудь пропозиції, надсилайте до Кабінету Міністрів або на мій сайт www.azarov.ua», — звернувся до користувачів Фейсбуку глава уряду.

Торкаючись теми енергетичної безпеки, Микола Азаров, повідомив про перспективи видобутку сланцевого газу на території нашої держави. За його словами, розробляючи відповідну концепцію, вивчали досвід Сполучених Штатів Америки та Канади, зокрема екологічні аспекти видобутку. «Звичайно, треба сказати щиро, певні проблеми і певна загроза є, як, утім, й у майже будь-якому промисловому виробництві . Але завдання технологів, промисловців зробити так, щоб ці ризики були мінімальними», — підкреслив Прем’єр.

За його словами, якщо відповідні компанії зуміли домогтися цього в США і Канаді, то немає жодних сумнівів, що в Україні буде забезпечено такий самий рівень екологічного захисту, як і в цих країнах.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»