Принципово збільшити пропускну спроможність Одеського міжнародного аеропорту дасть змогу новий пасажирський термінал, який планують здати в експлуатацію у другому кварталі 2015-го. Загальна площа цієї чотириповерхової споруди становитиме 28 тисяч квадратних метрів. Вартість проекту — близько 670 мільйонів гривень.

В основі — чіткий розрахунок

«Жодної гігантоманії тут немає, — запевняє директор ТОВ «Міжнародний

аеропорт «Одеса» Віталій Портянко, — все грунтується на реальних розрахунках найближчої та довгострокової перспективи».

На обсяги найпотужнішого чорноморського аеропорту «Стамбул» з його 20 мільйонами пасажирів ніхто не замахується, проте в Одесі чітко знають, де мають взятися додаткові потоки.

Певну ставку роблять на транзитного пасажира — того, для кого Одеса лише пункт пересадки з одного рейсу на інший. Середземномор’я, Близький Схід, пострадянські країни — така географія транзитних клієнтів. При цьому одеські аеропідприємці усвідомлюють, що «транзитер» майже завжди має вибір, тож привабити його можна лише створивши кращі умови: щоб було комфортно, швидко, недорого.

Ще один резерв — інтермодальні перевезення: варто щоб туристи з круїзних суден мали змогу з Одеси вилетіти додому або ж навпаки, прилетіти сюди, аби розпочати морську мандрівку.

Розраховують тут і на внутрішнього пасажира — не завжди ж повітряна поїздка буде неприйнятною розкішшю для пересічного українця.

Розширення мережі, залучення нових перевізників дадуть змогу вийти на цифру п’ять мільйонів. «Ми розраховуємо, що спокійно працюватимемо із 5 мільйонами пасажирів на рік, без перевантажень навіть у пікові періоди», — зазначає Віталій Портянко.

Аргументи він наводить під час напіввіртуальної прогулянки майбутнім

аеропортом, пояснюючи, у якій саме точці вже зведеної бетонної коробки будуть розташовані ті чи інші ділянки майбутньої повітряної гавані.

Так зводять «хвилі» для аеропорту. Фото надане автором

Усе — до діла

Чотири  гейти з телескопічними трапами забезпечуватимуть посадку-висадку пасажирів безпосередньо з термінального комплексу, бо влітку в спекотній Одесі навіть нетривала поїздка автобусом може бути обтяжливою. З тієї самої причини — особлива увага до кондиціонування та вентиляції. А освітлення якомога більше природного, через спеціальні вікна у покрівлі: «намагалися отримати максимум нашого прекрасного одеського сонця». Одночасно термінал зможе обслуговувати до 12 рейсів.

Ще одна родзинка проекту, підготовленого відомою іспанською компанією «Ineco», — легкі модульні конструкції, які дадуть змогу у разі потреби блискавично проводити перепланування приміщень. Приміром, для організації швидкого проходження або для гнучкого реагування на зміну технологічних реалій. За розрахунками, вже наступного року до половини пасажирів робитимуть самореєстрації, зокрема і через Інтернет. Тож стійки реєстрації — нині їх 26 — вже найближчим часом можуть стати незатребуваними.

Готові тут і до можливих та очікуваних змін у міграційних правилах, які допоможуть зменшити зону митного контролю: «Легкий демонтаж перегородки — і ми в Євросоюзі!»

Така гнучкість, за прогнозами проектувальників, дасть змогу адекватно і з мінімальними зусиллями відповідати на нові експлуатаційні й технологічні виклики принаймні 5-10 найближчих років.

Загалом інвестпроект передбачає серйозний розвиток неавіаційних прибутків. У новому терміналі передбачено 5 тисяч квадратних метрів комерційних площ. Їх освоєння дасть бізнесменам нові можливості для розвитку, а клієнтам — широкий асортимент послуг.

Візитівка для літаків

Крім функціональності, проект має і неабияку естетичну складову — хвиляста покрівля будови, яка нагадуватиме хвилі нашого чудового теплого Чорного моря.

Складні металоконструкції, необхідні для формування такого чудернацького даху, встановлюють «із коліс» — така технологія найоптимальніша. Важливо, що на будівництві використовують переважно матеріали національного виробника.

Усе йде до того, що до зими новий термінал одеського аеропорту буде з дахом і фасадом. І це з поправками на погоду, яка впливає на висотний монтаж.

Ще більше клопоту можуть завдати всілякі узгодження та господарчі суперечки. Територія аеропорту прилягає вже до земель сусіднього Овідіопольського району, тож розширення інфраструктури — злітно-посадкових смуг — доведеться узгоджувати з тамтешнім самоврядуванням.

Та попри все інвестори одеського аеропорту не полишають своїх грандіозних оптимістичних планів.

«Ви бачите: у нас мирний прекрасний аеропорт, — каже Віталій Портянко. — Ми безпечні, комфортні та чекаємо на пасажирів!»