Без наповнення державної скарбниці немає сенсу говорити про реалізацію державних та регіональних програм, задоволення першочергових потреб суспільства, рівень життя громадян. Про це та процеси бюджетоутворення кореспондентові «УК» розповів начальник  Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління Міндоходів у Сумській області Руслан ПРИХОДЬКО.

Начальник Державної податкової інспекції у м. Суми Головного управління Міндоходів у Сумській області Руслан ПРИХОДЬКО.— Руслане Володимировичу, рік фінішує. А з якими результатами?

 — Наведу один приклад, що стосується розвитку малого та середнього бізнесу. Нині в  ДПІ в Сумах зареєстровано 19 009 фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності. З них платників єдиного податку 9975, решта працюють на загальній системі оподаткування. Здебільшого вони сумлінно та своєчасно сплачують кошти до бюджету. Так, у звітному 2013 році від малого бізнесу до державної скарбниці надійшло майже 40 мільйонів гривень податків, що на 10,9 мільйона перевищує торішній показник.

Це найкраща ілюстрація нашої спільної роботи, партнерських відносин з колегами-міндоходівцями.

— Ми стаємо очевидцями трансформації податкового органу з фіскального в сервісний. У цьому контексті розкажіть про умови, що створюються для зручності платників податків.

— Налагодження ефективної співпраці з платниками податків — один з основних пріоритетів роботи сумських міндоходівців. Тож кардинальні зміни формату співпраці в нас не формальні, а насправді дієві.

Сервісна служба максимально спрощує процедуру отримання адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг, поєднує митний і податковий сервіси, створює комфортні умови для кожного відвідувача. Саме ці чинники — в основі функціонування Центру обслуговування платників податків.

З його відкриттям сумчани — суб’єкти підприємницької діяльності можуть без жодних проблем звітувати, знайомитися з новинками митного та податкового законодавства, отримувати практично-консультаційну допомогу, довідки, безплатні бланки документів та зразки їхнього заповнення, друковану продукцію роз’яснювального характеру тощо. За отриманням ключів електронного цифрового підпису платники податків активно звертаються до акредитаційного Центру сертифікації ключів (АЦСК).

Загалом за рік надано понад 5 тисяч консультацій, понад 33 тисячі адміністративних послуг.

У Сумах підприємці здебільшого сумлінно та своєчасно сплачують податки. Фото Олександра КРЮЧКОВА

— Наприкінці грудня річниця створення Міністерства доходів і зборів України.

— Об’єднання  податкової та митної служб у єдине Міністерство доходів і зборів України  — гіперважлива інституційна реформа, що цілком відповідає  європейській і загальносвітовій практиці.

Пріоритети у роботі залишилися незмінними: головний акцент зроблено на електронні сервіси, мінімізацію людського чинника, посилення аналітичної складової роботи. Доступними і зрозумілими залишаються  податкові сервіси, що дають змогу мінімізувати документообіг, спростити процедуру реєстрації, сплати податків та звітування, а запровадження новітніх технологій скорочує час на адміністрування платежів та інші формальності. 

Окрім того, представники бізнесу, інститутів громадянського суспільства, малого та середнього підприємництва стали повноцінними учасниками формування засад державної політики у митній та податковій сферах.

— Залишається актуальною тема звітування в електронному вигляді. Як сумські платники податків використовують сучасні інтернет-технології?

— Електронна звітність — не примха міндоходівців, а вимога часу. Не сьогодні-завтра всі платники податків прийдуть до цивілізованої, визнаної прогресивним світом звітності. І той, хто зробить це першим, тільки виграє.   

Цього року АЦСК Міндоходів у Сумській області видав майже 20 тисяч електронних ключів. Тож  якщо маєте комп’ютер і вихід в Інтернет, поважайте себе й бережіть свій час, безплатно отримайте програмне забезпечення і почніть звітувати по-новому.  

—  Охарактеризуйте ситуацію з автоматичним відшкодуванням ПДВ. Скільки підприємств міста  скористалися такою можливістю?

— На сьогодні маємо позитивний показник: за результатами роботи в січні — листопаді цього року 13 підприємствам  відшкодовано  401,3 мільйона гривень «автоматом».

Усі підприємства — претенденти на автоматичне відшкодування мають позитивну податкову історію, застосовують прозорий механізм ведення бухгалтерського обліку та звітування, у них немає ознак мінімізації податкових зобов’язань, а середня зарплата у два з половиною рази перевищує мінімальну.

— Нещодавно до функцій Міндоходів додалося адміністрування єдиного соціального внеску. Наскільки успішно фахівці інспекції справляються з новим напрямом роботи?

— Сумські міндоходівці впродовж жовтня — листопада створювали максимально сприятливі умови, щоб зміна адміністратора єдиного соціального внеску не спричинила жодних незручностей. Зокрема  подовжили робочий день фахівців Центру обслуговування платників ДПІ.

І в листопаді до бюджету надійшов 141 мільйон гривень єдиного соціального внеску, що на мільйон більше, ніж у жовтні. А  порівняно з торішнім показником із цього внеску плюс становить 3,7 мільйона.

— У структурі інспекції працює оперативне управління.  Чи  вдається її фахівцям поставити заслін кримінальним порушенням у сфері оподаткування та сприяти наповненню бюджетів?  

— Безперечно. Упродовж 2013-го в єдиному реєстрі досудових рішень за матеріалами співробітників управління зареєстровано 50 кримінальних проваджень, з яких тяжких та особливо тяжких — 41. Із загальної кількості виявлених кримінальних правопорушень за 24 розпочато кримінальні провадження за фактом несплати податків службовими особами підприємств, з них 21 — щодо несплати податків у великих та особливо великих розмірах.

Викрито та припинено діяльність «конвертаційного центру»,  через який проконвертовано майже 10 мільйонів гривень. Виявлено 15 фактів незаконно заявленого бюджетного відшкодування ПДВ на загальну суму понад 2,5 мільйона.

Із початку року з незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей на суму 17,5 мільйона гривень, зокрема спирт, лікеро-горілчані та тютюнові вироби.

— Що побажаєте напередодні Нового року і читачам, і платникам податків?

—  Якнайбільше приємного, світлого і доброго. Стабільності, а  це можливо лише за умови наповнення бюджетів усіх рівнів у повному обсязі.

Олександр ВЕРТІЛЬ,  «Урядовий кур’єр»

ДОСЬЄ «УК»

Руслан ПРИХОДЬКО. Народився 1985 року в м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області. 2008-го закінчив Придніпровську державну академію будівництва та  архітектури (м. Дніпропетровськ), здобувши кваліфікацію фінансиста, і почав працювати в органах державної податкової служби. З липня 2013-го очолює Державну податкову інспекцію у м. Суми.