Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання (СМНВО) поступово нарощує виробничу міць, працюючи в різних напрямах. Як розповів генеральний директор об’єднання Олексій Цимбал, особливо результативним став цьогорічний вересень, упродовж якого промисловці  уклали чимало вигідних і перспективних контрактів, провели переговори з потенційними партнерами.

Зокрема укладено контракт на виготовлення кульової запірної арматури різних типів і розмірів для потреб державного підприємства з постачання, транспортування та зберігання природного газу «Укртрансгаз». А також на виготовлення майже 160 одиниць обладнання, призначеного для планового оновлення виробничих потужностей практично в усіх управліннях магістральних трубопроводів, що входять до складу ПАТ. Виконати замовлення машинобудівники планують вже нинішньої осені.

Як зазначила начальник відділу управління з продажу СМНВО Олена Євтухова, це другий контракт з Укртрансгазом, укладений у 2015 році. У травні успішно реалізували проект з постачання цієї самої продукції. Щоправда, тоді обсяги були значно скромнішими — приблизно 40 одиниць. За її словами, сумські машинобудівники й досі беруть участь у тендерах, які проводить Укртрансгаз і його філії.

Перспективний у цьому сенсі турецький ринок. Недавно підписано контракт із тамтешньою компанією Soda Sanayi, що передбачає розроблення й виготовлення колони дистиляції. Устаткування належить до нової технологічної лінії з виробництва кальцинованої соди, яку облаштовує нині замовник. Ця дистиляційна колона буде довжиною 30 і діаметром 3 метри, її виготовлять з особливої сталі, дуплексної, і відвантажать у третьому кварталі наступного року.

Сумське обладнання працює не роками, а десятиліттями. Фото з сайту gmi.nmu.org

Сумчани вже мають досвід співпраці з компанією Soda Sanayi, що спеціалізується на виробництві легкої і щільної кальцинованої соди, очищеного бікарбонат натрію і силікату натрію. Зокрема зараз на заводі в Туреччині успішно експлуатують колону, центрифуги, насоси та іншу продукцію, виготовлену сумськими машинобудівниками.

Активно ведуть переговори і щодо залучення Сумського ПАТ до реалізації проектів у Польщі. Днями підприємство відвідала делегація державної нафтогазової компанії PGNiG, яка детально вивчала технічні й виробничі можливості об’єднання. За словами начальника бюро управління з продажу Олександра Татаринова, налагодження співпраці з PGNiG — першочергове завдання, адже це один із найбільших потенційних замовників.

Гості відвідали конструкторські й виробничі підрозділи, зокрема цех, що спеціалізується на випуску поршневого компресорного устаткування. Ретельно вивчили зразки продукції, їхні технічні характеристики, умови експлуатації. Крім того, представникам PGNiG продемонстрували роботу блоку випробувальних стендів, а також провели екскурсію виставковим центром об’єднання.

За словами заступника директора з експлуатації компанії PGNiG Анджея Райчека, Сумське НВО має      колосальні можливості, що охоплюють практично весь цикл виробництва: від виготовлення литва до випробування готової техніки в умовах, максимально наближених до реального використання. Тут є власна конструкторська служба, команда монтажників, здатних ввести в експлуатацію будь-який об’єкт. У Європі такий комплексний підхід майже не практикується — компанії зазвичай обирають один сегмент.

Важливо, що продукція сумчан має дуже великий запас міцності. На підприємстві акцентують на тому, щоб обладнання працювало значно довше сервісного періоду — не роками, а десятиліттями. Такий підхід до ведення бізнесу заслуговує на повагу.

У полі зору Сумського НВО підприємства атомного комплексу України. Олексій Цимбал зауважує: значну частину продукції, необхідної НАЕК «Енергоатом», об’єднання вже виробляє. Зараз головне — закріпити й розширити асортимент. Для цього є всі можливості.

До речі, перші насоси для АЕС на підприємстві випустили ще 1959 року. Масове виробництво розпочалося на початку 80-х років минулого століття. Нині освоєно виготовлення понад ста типорозмірів насосного обладнання, яке успішно експлуатують в Україні, Болгарії, Чехії, Словаччині, Угорщині, Китаї, Індії, Пакистані, Вірменії та інших країнах світу.

Тож машинобудівники на правильній і перспективній дорозі, яка неодмінно виведе на широкий європейський і світовий ринки.