Уряд готовий інвестувати державні кошти в розвиток дорожнього господарства і підвищення якості доріг, але не терпітиме «халтури». Ці слова Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана стали зачином основної теми заходу — старту капітального ремонту країни. Він закликав міністрів і місцеву владу здійснювати системні кроки. Зі свого боку КМУ готовий інвестувати в якість автошляхів. «Про халтурників знатиме вся країна. Я підтримую зміну підходів до контролю якості», — продовжив тему глава уряду. Тепер, згідно з ініціативою Прем’єра, вся країна заслуховуватиме по кілька разів на місяць інформацію-звіт про стан якості доріг від керівництва Державного агентства автомобільних доріг.

Володимир Гройсман упевнений, що бюджетні асигнування для проведення робіт є. Коштів вистачить навіть на підвищення виплат дорожникам. Мета — припинити крадіжки. Винні в неефективному використанні державних ресурсів, наданих на будівництво доріг, і в неякісному торішньому виконанні робіт нестимуть жорстку відповідальність за свої вчинки.

«Вони мають відновити пошкоджене, а з іншого боку, мають понести кримінальну відповідальність, бо це державні кошти, державні ресурси», — продовжив тему глава уряду.

Реабілітуватися за виробничий брак дорожники мусять до кінця травня. Фото з сайту zp.ukravtodor.gov.ua

Чорний список для підрядників…

Виконуючий обов’язки голови Укравтодору Славомир Новак запевнив главу уряду, що підрядники зобов’язані до кінця травня цього року усунути всі дефекти на дорогах країни, виявлені в ході перевірки технічного стану поточного середнього ремонту, виконаного торік. ДП «Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт і сертифікації дорожньої продукції» з березня цього року також проводить моніторинг технічного стану поточного середнього ремонту на дорогах країни, виконаних у 2016 році. «Дорцентр» перевірив 132 об’єкти й виявив дефекти майже на 30% з них. Дефекти підрядники зобов’язані усунути в межах гарантій. Володимир Гройсман підкреслив, що підрядники повинні все це виправляти власним коштом.

Загалом Україна має увійти у 2018 рік із завершеним процесом децентралізації дорожнього господарства, з чинним Дорожнім фондом і системним планом роботи на найближчі 4 роки. «Два, три, чотири роки такої роботи, і всі відчують, що ситуація вирівнялась. А всі дорожники зрозуміють, що треба якісно зробити свою роботу, тоді й робота буде», — сказав Володимир Гройсман.

Потім Славомир Новак наголосив, що Укравтодор створить чорний список підрядників, які неякісно роблять дороги й не усувають дефектів. А ще Державне агентство автомобільних доріг спрямує 20 мільйонів гривень на мобільні лабораторії для контролю якості виконання робіт на дорогах. Керівник Укравтодору призначатиме перевірки якості доріг без попередження відповідних служб підрядників. «Це буде внутрішня поліція якості, яка підпорядковуватиметься Укравтодору», — сказав Славомир Новак.

Опісля Володимир Гройсман закликав владу на місцях максимально відповідально та ефективно використовувати отримані в результаті децентралізації можливості на будівництво та реконструкцію доріг. «З 2018 року багато доріг і коштів переходять на місцевий рівень. У зв’язку з цим місцева влада має бути інфраструктурно готовою до такої роботи», — наголосив він.

…і дорожня карта шахтарям

26 квітня уряд планує розглянути Стратегію розвитку вуглевидобувної галузі. Вона передбачає проведення модернізації держшахт і стабільну виплату заробітної плати гірникам. «Це має бути фундаментальна робота. Це повинна бути дорожня карта того, що необхідно зробити в цьому році в галузі. Ми надали 1,8 мільярда гривень і повинні визначитися, як управлятимемо цими ресурсами, щоб вивести шахти зі збитковості. Потрібно створити нормальні умови для шахтарів, вони ж працюють у жахливих умовах», — розповів Володимир Гройсман. У цій стратегії він хоче знайти відповіді на запитання щодо умов праці шахтарів, формування собівартості вугілля, ситуації навколо проблемних шахт. Документ має бути системним.

Цього разу урядовці ухвалили небагато рішень. Зокрема, вони спрямували кошти для надання одноразової грошової допомоги членам родин осіб, які загинули під час участі в АТО та особам, які отримали інвалідність. 6090,3 тисячі гривень розподілять між членами сімей чотирьох осіб, які загинули в АТО і 14 особам, які отримали інвалідність. Кошти буде надано Мінсоцполітики з резервного фонду держбюджету.

Згодом уряд спрямував місцевим бюджетам семи областей державну субвенцію на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. Загальна сума — 137,5 мільйона гривень. Кошти витрачатимуть на поліпшення умов проживання і праці людей, що живуть у зоні спостереження атомних електростанцій. Зокрема, на будівництво та ремонт захисних споруд цивільного захисту, фінансування об’єктів спеціальної соціальної інфраструктури, закупівлю засобів індивідуального захисту органів дихання та препаратів стабільного йоду, навчання населення. Державна субвенція має компенсувати ризики населенню Волинської, Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Рівненської, Херсонської та Хмельницької областей.

Насамкінець Кабінет Міністрів продовжив ще на місяць чинність надзвичайних заходів на ринку електроенергетики для забезпечення стабільного енергопостачання споживачів.