Зустріч глави уряду Володимира Гройсмана з представниками вітчизняного та іноземного бізнесу відбувалася в межах Другої міжнародної торгово-промислової конференції «Зони вільної торгівлі: можливості та виклики для України та партнерів».

Дискутували на проблемні теми представники торгово-промислових палат країн ЄС, дипломатичних представництв Канади, країн СНД, ГУАМ, Європейської комісії та представництва Єврокомісії в Україні, Ради бізнес-омбудсмена. Ділилися думками й керівники комітетів Верховної Ради, центральних органів виконавчої влади, провідних бізнес-асоціацій.

Критерієм під час державних закупівель має бути не тільки ціна, а й локалізація виробництва. Фото з Урядового порталу

Старт заходу дав Володимир Гройсман. Усі зрозуміли, що він відкритий до діалогу з бізнесом, намагатиметься нівелювати спроби тиску контролюючих органів на підприємців.

«Усвідомлюю суть нинішніх проблем бізнесу з правоохоронною системою, митницею, контролюючими структурами. Я у них на підтанцьовці не буду. Якщо вони не припинять кошмарити бізнес, оголошу їм публічну війну, — підкреслив Прем’єр-міністр. — Не терпітиму ситуацій, коли хтось приходитиме на робоче підприємство і починатимете його викручувати».

Володимир Гройсман нагадав, що уряд кожні 2—3 місяці проводить зустрічі з представниками бізнесу та контролюючих органів, присвячені розгляду конкретних випадків неправомірного тиску на підприємців. А завершуються вони здебільшого рішеннями про звільнення тих чи інших посадовців. Позитивна новина стосувалася скасування міністрами на останньому із засідань КМУ 367 застарілих регуляторних норм. За ними й нараховували штрафні санкції.

Уряд намагається передбачити пільги для ПДВ під час ввезення обладнання для деяких галузей. Передовсім цю норму слід буде прописати в проекті держбюджету-2017. Потім глава уряду запропонує здійснити реструктуризацію цього платежу протягом 36 місяців. Його слова цитує департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ: «Це потрібно не для того, щоб ви за ввезення одразу заплатили 20%, а щоб ви ввезли обладнання. Ми подумаємо, для яких секторів це буде доречнішим. Система нескладна: отримали розстрочення платежу за ввізним ПДВ, поставили своє обладнання й почали працювати».

Окремо йшлося про сумлінне виконання Україною міжнародних зобов’язань у торговельній галузі. При цьому важливо працювати на розвиток вітчизняного виробництва і зміцнення ринкових позицій українського виробника і на внутрішньому, й на зовнішньому ринках. «Ми виконуватимемо свої міжнародні зобов’язання, але я робитиму все, щоб національний виробник почав відновлення. І питання підтримки українського виробника — номер один. Критерієм у державних закупівлях має бути не тільки ціна, а й локалізація», — означив план дій Прем’єр.

Він наголосив, що орієнтир на власне виробництво дає змогу зосереджуватися на ключових виробниках, формувати робочі місця в суміжних компаніях, які виробляють деталі для кінцевого продукту. Така модель розвитку промисловості — основа економічного зростання.

До речі, під підтримкою вітчизняного виробника Прем’єр не має на увазі наміри уряду запровадити галузеві преференції. Навпаки — він виступає за створення умов для розвитку національного виробника.

Тож найближчим часом слід очікувати на появу експортної стратегії. У ній визначать ключові експортні галузі, найважливіші зовнішні ринки, пропишуть план дій з розвитку експорту загалом. У цьому розрізі Володимир Гройсман заявив: «Я готовий споряджати місії до будь-яких країн, проводити зустрічі з послами стільки, скільки потрібно, щоб експортери нарощували свою присутність на міжнародних ринках. Що нам заважає? Брак державної позиції з певних питань, популізм та корупція. Це те, що потрібно викорінити».

Окрім цього, йшлося про початок відродження української залізниці. Прем’єр-міністр вважає це державне підприємство потенційним мільярдером. Щоправда, йому цікаво почути думки українських експортерів, коли порушують питання поточних залізничних проблем. На нього Володимир Гройсман почав відповідати сам: «Немає достатньої кількості рухомого складу. Роками в це підприємство не інвестували, а просто його знищували. Підприємство, що могло б бути надзвичайно потужним, яких одиниці у Європі, стало збитковим. А переміщення товарів Україною й експорт для нас важливі».

Він анонсував виробництво якісних українських тракторів з наступного року й висловив надію, що проект нового Податкового кодексу, який ухвалюватимуть парламентарії, не матиме істотних змін і доповнень.